تیراندازی در دانشگاه نظامی؛ چندین افسر کشته و زخمی شدند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع ملی کشور می‌گویند، یک شورشی با لباس ارتش بر افسران دانشگاه نظامی کابل و هم‌کاران خارجی‌شان حمله کرد و در نتیجه چند افسر کشته و زخمی شدند. بر اساس معلومات این وزارت، در این رویداد یک افسر خارجی کشته و تعداد دیگری از افسران افغانی و خارجی زخمی شدند. کرزی این حمله را محکوم کرده است.

در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است: «حمله بر افسران ارتش و مربیان خارجی که مصروف بازدید از تأسیسات نظامی اکادمی و توان‌مند ساختن نیروهای نظامی بودند، کار دشمنانی است که نمی‌خواهند این کشور صاحب نهادهای نیرومند شود».

زخمی‌های این رویداد به شفاخانه انتقال داد شده و شورشی توسط سربازان ارتش کشته شده است. محمدافضل امان، رییس اداره‌ی عملیات ستاد ارتش کشور می‌گوید، در این حمله جنرال غلام سخی، فرمانده اکادمی ملی نظامی زخمی شده ‎است. به گفته‌ی امان، هنوز اطلاعات دقیق در مورد این رویداد در دست نیست، اما وزارت دفاع تحقیقات را در زمینه آغاز کرده است.

در همین حال، برخی رسانه‌های داخلی به نقل از یک مقام‌ آیساف که خواسته نامش افشا نشود، گزارش داده‌اند، در این رویداد چهار سرباز خارجى کشته شده‌اند. براساس گزارش‌ها، سه سرباز امریکایی و یک افسر ایتالیایی از جمله‌ی قربانیان این رویداد‌ند. دفتر رسانه‌های نيروهاى آيساف مستقر در کابل‌ با نشر اعلاميه‌اى‌ وقوع این حادثه را تأیید کرده، اما گفته است، جزئیات آن بعد از تحقيقات مشخص می‌شود.

در همین حال نیویورک تایمز گزارش داده که در این رویداد یک جنرال امریکایی نیز کشته شده است. دویچه وله به نقل از  منابع اردوی آلمان گزارش داده است، در این حمله 15 سرباز نیروهای بین‌المللی، به‌شمول یک جنرال آلمانی، زخمی شده‌اند. این جنرال آلمانی تحت تداوی قرار دارد و گفته شده که زندگی‌اش در خطر نیست. دانشگاه نظامی کابل سال گذشته با حضور حامد کرزی و فلیپ هاموند، وزیر دفاع بریتانیا گشایش یافت.

براساس معلومات وزارت دفاع، دو نهاد آموزشی مربوط به این وزارت در داخل محوطه‌ی دانشگاه نظامی واقع شده‌اند؛ یکی اکادمی ملی نظامی و دیگری اکادمی عالی افسران ارتش است. نیروهای بریتانیایی و امریکایی به این دو نهاد کمک مالی می‌کنند، اما مدیریت این دو نهاد به دست وزارت دفاع ملی کشور است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *