وزارت دفاع: پاکستان و طالبان دوشادوش هم علیه دولت می‌جنگند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت دفاع ملی از افزایش جنگ‌جویان خارجی در صفوف شورشیان طالب خبر داده و می‌گویند، در حال حاضر شماری از نظامیان پاکستانی و شبکه‌ای ترویستی وابسته به دستگاه‌های استخباراتی آن کشور، دوشادوش طالبان علیه نیروهای امنیتی کشور می‌جنگند.

این درحالی است که دیروز مقام‌های آیساف حضور نظامیان پاکستان در صفوف طالبان را رد کرد. جنرال ظاهر عظیمی، سخن‌گوی وزارت دفاع کشور دیروز به رسانه‌ها گفت: در حملات گسترده سال روان؛ شورشیان طالب، جنگ‌جویان خارجی و مشاوران آنان مستقیماً دست داشته‌اند.

به گفته‌ی او، در آستانه‌ی خروج نیروهای خارجی، حملات مخالفان مسلح افزایش یافته است: در صفوف شورشیان طالب، نظامیان پاکستانی و افراد وابسته به استخبارات این کشور به گونه‌ی گسترده حضور دارند. عظیمی گفت، شماری از شورشیان از شهرهای مختلف پاکستان اند و تعدادشان از لحاظ کمیت نسبت به گذشته افزایش یافته‌اند. پیش از این شورای امنیتی ملی کشور نیز از افزایش مشاوران پاکستانی در صفوف طالبان خبر داده بود.

با این حال سخن‌گوی وزارت دفاع، از شجاعت نیروهای امنیتی کشور در برابر حملات شورشیان طالب و حامیان خارجی‌شان (پاکستان) ستایش کرد و گفت، نیروهای امنیتی با یک اراده‌ی راسخ در برابر تجاوز علنی بیگانه‌گان می‌جنگنند.

در همین حال، وزارت داخله‌ی کشور نیز می‌گوید، اسناد و مدارک کافی در مورد حضور نظامیان پاکستان در جبهات جنگ در اختیار دارد. نجیب دانش، معاون سخن‌گوی این وزارت دیروز به رسانه‌ها گفت، نیروهای امنیتی به تازگی دو شهروند پاکستانی را از جبهه جنگ بازداشت کرده‌اند.

از سویی هم شماری از آگاهان مسایل سیاسی می‌گویند، سازمان امنیت پاکستان تلاش دارد که در آستانه‌ی خروج نیروهای بین‌المللی «جنگ در افغانستان را گرم نگهدارند.» آنان از حکومت بعدی می‌خواهند که سیاست خود را در برابر پاکستان برای مقابله با شورشیان؛ تغییر دهند.

آگاهان امور نظامی تأکید دارند، نیروهای امنیتی برای مقابله با دسایس دشمنان به تجهیز بیش‌تر در بخش زمینی و هوایی نیازمندند. با آن که در حال حاضر تعداد نیروهای امنیتی کشور به بیش از 3 صدو 52 هزار می‌رسند، اما آنان در قسمت تجهیز و آموزش‌های مسلکی با مشکلات جدی روبرو هستند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *