فضل‌احمد معنوی

وزیر عدلیه: ۲۱۴ قضیه‌ی قاچاق انسان و مهاجران و ۲۱ قضیه‌ی بچه‌بازی در دادگاه‌ها زیر کار است

فضل‌احمد معنوی، وزیر عدلیه می‌گوید که در حال حاضر ۱۵۸ قضیه‌ی قاچاق انسان، ۵۶ قضیه‌ی قاچاق مهاجران و ۲۱ قضیه‌ی بچه‌بازی در دادگاه‌های ابتداییه و استیناف و دادگاه عالی زیر کار است.

آقای معنوی این اظهارات را امروز (سه‌شنبه، ۱۴ ثور) در یک نشست خبری در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت در کابل مطرح کرده است.

معنوی که در این نشست دستاوردهای یک سال گذشته‌ی کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران را ارائه می‌کرد، همچنان گفت که در جریان سال مالی ۱۳۹۹ خورشیدی، ۷۰ نفر به اتهام قاچاق انسان و قاچاق مهاجران از سوی نهادهای امنیتی عضو این کمیسیون بازداشت شده‌اند.

وزیر عدلیه افزود که نُه شبکه از ۳۴ شبکه‌ی قاچاق انسان و قاچاق مهاجران شناسایی شده و تحت کار نهادهای امنیتی قرار دارد.

به‌گفته‌ی معنوی، دادستانی کل پرونده‌های پنج فرد متهم به قاچاق انسان و ۴۵ فرد متهم به قاچاق مهاجران را دریافت و روی آن کار کرده است. از این میان، ۱۷ پرونده به دادگاه عالی فرستاده شده است.

دادگاه عالی هشت نفر را به اتهام قاچاق انسان و قاچاق مهاجران محاکمه کرده است. از مجموع هشت نفر، چهار نفر به حبس متوسط محکوم به مجازات شده و چهار نفر دیگر از جمله یک زن برائت گرفته‌اند.

در همین حال، وزیر عدلیه گفته است که در میان افراد متهم به قاچاق انسان و قاچاق مهاجران، شماری از منسوبان دولتی نیز شاملند. به‌گفته‌ی او، یک مقام ارشد وزارت داخله و یک مقام سابق ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی در پیوند به این اتهام‌ها مورد تعقیب عدلی قرار گرفته‌اند.

فضل‌احمد معنوی گفت: «آنچه برای همه تکان‌دهنده است، آفات و آسیب‌های ناگوار قاچاق انسان و مهاجرت‌های غیرقانونی است. در سال گذشته متأسفانه ۷۵ تن از هموطنان ما که به‌طور قاچاق وارد کشور ایران شده بودند، فوت کرده و ۶۴ تن دیگر به دلایل مختلف زخمی شده‌اند. زخمیان پس از مداوا به افغانستان منتقل شده و به خانواده‌های شان مدغم شده‌اند.»

آقای معنوی قاچاق انسان و قاچاق مهاجران را یک پدیده‌ی بین‌المللی و تهدید جهانی خواند و گفت که انتظار دارد جامعه جهانی در این زمینه با افغانستان همکاری جدی کند.

او گفت: «یک نگرانی موجود است که نشود خروج نیروهای خارجی فعالیت شبکه‌های قاچاق انسان را بیشتر بسازد؛ اما ما اطمینان می‌دهیم که جلو هرگونه فعالیت این شبکه‌ها را می‌گیریم.»

از سوی هم، وزیر عدلیه گفت که کمیسیون عالی مبارزه با قاچاق انسان و قاچاق مهاجران در جریان سال ۱۳۹۹ خورشیدی برای ۶۰۰ قربانی قاچاق حمایت‌های صحی، روانی، آموزشی و اجتماعی فراهم کرده و شماری از آنان را با خانواده‌های‌شان مدغم کرده است.

دیدگاه‌های شما
  1. مطلب دوم اینکه.
    گاز شبرغان در زمان حکومت کوتاه جنرال دوستم بطور عادلانه برای مردم چند ولایت شمال توزیع میشد.
    حالا چرا در بازار به یک قیمت مناسب از جانب حکومت بفروش نمی‌رسد. تا جلو ده ها معضلات اقتصادی گرفته شود.
    کاملآ آماده بوده و آماده است.
    روز مبادای استفاده از آن کدام روز خواهد بود؟

  2. درود و عرض ادب.
    شاید این مطلب من برای کسانیکه از روان شناسی بهره ندارند. رنج آور باشد.
    اما.
    در وجود انسان همجنس گرایی از بدو پیدایش آن وجود دارد. قرن‌ها جامعه بشری به این پدیده از نظر مشکل اخلاقی برخورد شده و خواستن سرزنش کنند. که خداوند نتوانسته و در کتابهای آسمانی بترتیب خودش گله کرده است.
    که هیچ نوع ربطی به فرهنگ بلند و پخش ندارد.
    چرا یک راه حل روانشناسی بدان جستجوی نمیکنید.؟
    اگر خردمندی و حلقه خبرگانی در وطن ما وجود داشته باشد. سپاس

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *