ولایت فاریاب

۱۹ جنگ‌جو به‌شمول دو ولسوال نام‌نهاد طالبان در فاریاب کشته شدند

نیروهای ارتش در شمال کشور می‌گویند که در نتیجه‌ی یک حمله‌ی هوایی هدفمند این نیروها در ولایت فاریاب، ۱۹ جنگ‌جوی گروه طالبان به‌شمول دو ولسوال نام‌نهاد این گروه کشته شده‌اند.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین امروز (سه‌شنبه، ۲۸ ثور) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این حمله عصر روز گذشته بر یک قرارگاه مهم طالبان در منطقه‌ی «خواجه‌ناموسی» ولسوالی پشتون‌کوت فاریاب توسط نیروهای هوایی کشور راه‌اندازی شده بود.

به نقل از خبرنامه، در جمع کشته‌شدگان «زین‌الله» مشهور به «خالد»، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای المار فاریاب، «ملا اسدالله ترکمن»، مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای اندخوی این ولایت و «نورالحق»، ولسوال نام‌نهاد طالبان برای بالامرغاب بادغیس نیز شاملند.

عبدالکریم یورش، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب اما در صحبت با روزنامه اطلاعات روز گفت که نورالحق ولسوال نام‌نهاد طالبان برای بالامرغاب نبوده، بلکه از فرماندهان برجسته‌ی این گروه در بالامرغاب بوده است.

قول اردوی ۲۰۹ شاهین تأکید کرده است که علاوه بر این افراد بلندرتبه‌ی طالبان، سه عضو پاکستانی این گروه نیز در جمع کشته‌شدگان شاملند.

همچنان این قول اردو افزوده است که به‌شمول «داملا شعیب»، مسئول کمیسیون نظامی طالبان برای ولایت فاریاب ۱۵ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. دو نفر هم به ظن ارتباط با طالبان در جریان این حمله بازداشت شده‌اند.

در خبرنامه تأکید شده است که ۱۸ عراده وسایط شامل موتر و موتورسایکل تخریب هم در نتیجه‌ی این حمله‌ی هوایی تخریب شده است.

با این حال، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فاریاب به روزنامه اطلاعات روز گفت که این حمله توسط نیروهای ویژه‌ی پولیس، نیروهای ۹۰۳ امنیت ملی و کماندوهای ارتش راه‌اندازی شده بود.

این حمله زمانی بر قرارگاه طالبان در ولسوالی پشتون‌کوت راه‌اندازی شده است که مسئولان و جنگ‌جویان این گروه در حال برنامه‌ریزی حملات بر بخش‌هایی از فاریاب بودند.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت فاریاب در شمال کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان گروه طالبان در بخش‌هایی از این ولایت از جمله ولسوالی پشتون‌کوت حضور و فعالیت گسترده دارند. این گروه در ماه‌های اخیر به حملاتش در این ولایت شدت بخشیده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *