مذاکرات صلح افغانستان در دوحه
PNT of Afghanistan

هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دولت و طالبان در دوحه دیدار کردند

پس از هفته‌ها بن‌بست در مذاکرات بین‌الافغانی، رییسان و اعضای هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان باهم دیدار کرده‌اند.

هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان در تویتی گفته است که این دیدار شام روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۸ جوزا) صورت گرفته است. محمدمعصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، رییس هیأت مذاکره‌کننده‌ی طالبان در آن اشتراک داشته‌اند.

هیأت مذاکره‌کننده‌ی جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که در این دیدار در مورد تسریع روند مذاکرات و موضوعات اجندای آن میان دو طرف تفاهم صورت گرفته است.

همچنین محمد نعیم، سخن‌گوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز این دیدار را میان هیأت‌های دو طرف تأیید کرده است. او گفته که در این نشست پیرامون تسریع مذاکرات بین‌الافغانی و موضوعات اجندا بحث‌ها و تفاهم صورت گرفته است.

این درحالی است که مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان از چند ماه پیش به این طرف متوقف بود. آخرین بار هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دو طرف در ایام عید باهم دیدار کرده بودند. در این دیدار، آنان بر ادامه‌ی گفت‌وگوهای صلح تأکید کرده بودند.