اجمل عمر شینواری، سخن‌گوی قوای مسلح افغانستان
GMIC

سخن‌گوی قوای مسلح: به‌زودی مناطق از دست‌رفته پس گرفته می‌شود

در پی سقوط شماری از ولسوالی‌های کشور به‌دست جنگ‌جویان گروه طالبان، اجمل عمر شینواری، سخن‌گوی قوای مسلح می‌گوید که به‌زودی ساحات از دست‌رفته، دوباره پس گرفته می‌شود.

آقای شینواری امروز (چهارشنبه، ۲۳ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که پلان تصفیوی برای بازپس‌گیری ساحات از دست‌رفته ترتیب شده و «به‌زودترین فرصت شاهد پس‌گیری این ساحات» خواهیم بود.

او همچنین افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اکنون هم براساس پلان‌های منظم عملیاتی، مدافعوی و تدابیری در سطح استراتیژیک در پاسخ به تحرکات و فعالیت‌های طالبان عملیات گسترده‌ای را انجام داده‌اند. به گفته‌ی او، نیروهای امنیتی و دفاعی در این عملیات دستاوردهای چشم‌گیر دارند.

سخن‌گوی قوای مسلح همچنین گفت که طالبان در هنگام گرفتن شماری از مناطق، دارایی‌های مردم را غارت و تأسیسات عام‌المنفعه را در این مناطق تخریب و ویران کرده‌اند. او این اقدام طالبان را عمل غیرانسانی و خلاف تمامی اصول و موازین جنگی خواند.

اجمل عمر شینواری اما تأکید کرد که این نیروها اراده‌ی راسخ دارد تا در هر شرایط از غیرنظامیان در مقابل هر نوع حملات تروریستی محافظت کنند. به گفته‌ی او، به همین خاطر این نیروها در هر نقطه‌ای از کشور در احضارات کامل جنگی به‌سر می‌برند.

همچنین آقای شینواری تأکید کرد که «جنایات» طالبان را نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌جواب نمی‌مانند.

همزمان با این، او گفت که این نیروها در سه روز اخیر، ۹۸ عملیات مشترک و مستقلانه را در ۲۵ ولایت کشور راه‌اندازی کرده‌اند. در نتیجه‌ی این عملیات یک‌هزار و ۳۶۹ جنگ‌جوی طالبان کشته و ۶۰۵ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

او همچنین گفت که ۴۹ جنگ‌جوی دیگر طالبان هم بازداشت شده‌اند.

این درحالی است که در ماه‌های اخیر جنگ‌جویان طالبان حملات‌شان را در کشور شدت بخشیده‌اند. این گروه در جریان بیش از دو ماه گذشته، حدود ۱۰۰ ولسوالی و شماری از مناطق کشور را سقوط داده‌اند.

همچنین این گروه بخش‌هایی از شهر غزنی و قلعه‌نو، مرکز بادغیس را هم سقوط داده‌اند. این گروه افزون بر مراکز این دو ولایت، بر شهر تالقان، مرکز تخار و بخش‌هایی از شهر فیروزکوه، مرکز غور، فیض‌آباد، مرکز بدخشان و شهر قندهار هم حملاتی راه‌اندازی کردند.

در تعدادی از این شهرها حملات طالبان عقب زده شده است و در تعدادی از آنان درگیری‌ها جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *