زمان برگزاری نشست صلح افغانستان در اسلام‌آباد به تعویق افتاد

منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل می‌گوید که نشست صلح افغانستان که قرار بود به تاریخ ۱۷ تا ۱۹ جولای در اسلام‌آباد برگزار شود، به تعویق افتاده است.

سفیر پاکستان در تویتی نوشته است که روی تاریخ جدید برگزاری این نشست بعد از عید قربان کار خواهد شد.

دلیل تعویق این نشست تا کنون مشخص نشده است.

سفیر پاکستان در چند روز گذشته دعوت‌نامه‌ی رسمی وزارت خارجه‌ی آن کشور را به شماری از شخصیت‌های سیاسی افغانستان سپرده و از آنان برای اشتراک در این نشست دعوت کرده بود.

او در ۲۳ سرطان در دیدار با محمد محقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور غنی در امور سیاسی و امنیتی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان گفته بود که اسلام‌آباد نشستی را برای تسهیل روند صلح افغانستان برگزار می‌کند.

منصور احمد خان گفته بود که این نشست با حضور شخصیت‌های سیاسی و کلیدی از تمام طرف‌های دخیل در قضایای افغانستان به‌منظور آماده‌کردن شرایطی برای گفت‌وگو روی آخرین پیشرفت‌ها در روند صلح و شریک‌کردن نظریات برای بهترشدن روند صلح برگزار می‌شود.

روز گذشته منابع معتبر به روزنامه اطلاعات روز گفته بودند که در صورتی که مذاکرات هیأت اعزامی دولت افغانستان به دوحه با طالبان در مورد بسته‌ی پیشنهادی این گروه، به پیشرفت‌های ملموسی دست یابد، احتمالا هیأت جمهوری اسلامی افغانستان برای دیدار با عمران خان، نخست‌وزیر، جنرال قمر باجوا؛ رییس ستاد ارتش و جنرال فیض حمید، رییس آی‌اس‌ای، مستقیما به اسلام آباد برود.

به گفته‌ی این منابع، در صورتی که این دیدار برگزار شود، علاوه بر هیأت جمهوری اسلامی افغانستان، از رییس‌جمهور اشرف غنی نیز برای سفر به اسلام‌آباد دعوت خواهد شد.

هیأت بلندپایه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان به ریاست عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی عصر امروز برای گفت‌وگو با طالبان عازم دوحه شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *