وزارت خارجه: در نشست ویلز یک مقام حکومت فعلی شرکت می‌کند

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت خارجه‌ی کشور می‌گویند، اگر تا دو روز دیگر نتایج نهایی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کشور اعلام نشود، یک مقام حکومت فعلی برای شرکت در نشست ویلز معرفی خواهد شد. احمدشکيب مستغنى، سخن‌گوى این وزارت دیروز به رسانه‌ها گفت، اگر تا دو روز آینده نتايج انتخابات معلوم شود، رييس جمهور جديد در نشست ویلز شرکت می‌کند و در غیر آن، حکومت مجبور است، یک مقام‌ حکومت فعلی را برای شرکت در این نشست، معرفی کند.

قرار است نشست سران ناتو به تاريخ ٤ و ٥ سپتامبر سال روان در ویلز بریتانیا برگزار شود. در این نشست سران ناتو روی ادامه‌ی کمک‌های خارجی و مأموریت جدید نیروهای بین‌المللی در کشور بحث می‌کنند. اما هنوز معلوم نیست، چی کسی از کشور در این نشست نمایندگی خواهد کرد.

ایمل فیضی، سخن‌گوی ریاست جمهوری گفته، حامد کرزی در نشست ویلز شرکت نمی‌کند. او به نقل از رییس جمهور می‌گوید، نتایج انتخابات باید به تاریخ 11 سنبله برگزار شود و رییس جمهور جدید در نشست ویلز شرکت کند.

 اما جنجال‌‌های انتخاباتی هنوز ادامه دارد و معلوم نیست، روند تفتیش و ابطال آرا چی زمانی تکمیل می‌شود. يان کوبيش، نماينده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل براى افغانستان، چند روز پیش در دیدار با کرزی گفت، روند تفتیش آرا به تاریخ ١١ سنبله تکميل نمی‌شود و تا 19 ماه روان ادامه خواهد یافت. با این حال، محمدطاهر زهير، عضو تیم تحول و تداوم، نشست ويلز را برای کشور مهم خوانده و گفته، در این نشست باید رییس جمهور جدید شرکت کند.او تأکید کرد، روند تفتیش آرا باید تا دو روز دیگر تکمیل و نتایج آن اعلام شود.

از سویی هم، فضل‌الرحمن اوريا، عضو ستاد انتخاباتى عبدالله می‌گوید، صدراعظم بريتانيا، از عبدالله دعوت کرده تا در اين نشست شرکت کند، اما عبدالله نسبت به بعضی از مصروفيت‌ها، ممکن است در این نشست شرکت نکند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *