آغاز درس‌های دانشگاه‌ها
عکس: شبکه‌های اجتماعی

درس‌های حضوری دانشگاه‌های ۱۰ ولایت روز شنبه‌ی هفته‌ی آینده آغاز می‌شود

وزارت تحصیلات عالی کشور می‌گوید که درس‌های حضوری دانشگاه‌ها در ۱۰ ولایت کشور روز شنبه‌ی هفته‌ی آینده (۲۳ اسد) آغاز می‌شود.

حامد عبیدی، سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی امروز (شنبه، ۱۶ اسد) در یک پیام ویدیویی گفته است که تصمیم در مورد آغاز درس‌های حضوری دانشگاه‌ها در این ولایات، براساس گزارش وزارت صحت عامه از شیوع ویروس کرونا گرفته شده است.

به گفته‌ی او، این وزارت گزارش داده که در این ده ولایت، میزان شیوع ویروس کرونا به پایین‌تر از ۳۵ درصد رسیده است. آقای عبیدی از این ولایات نامی نبرده است.

همچنین درس‌های حضوری در دانشگاه‌های ۱۱ ولایت دیگر کشور امروز آغاز شد.

این ولایات شامل کابل، قندوز، نیمروز، دایکندی، بلخ، بادغیس، قندهار، نورستان، سمنگان، پنجشیر و جوزجان می‌شوند. شماری از این ولایات که به‌دلایل خرابی وضعیت امنیتی، درس‌های حضوری دانشگاه‌ها آغاز نشده است.

از جمله‌ی این ولایات، نیمروز روز گذشته به دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرد.

با این حال، سخن‌گوی وزارت تحصیلات عالی گفته است در صورتی که برای شروع درس‌های حضوری در سطح ولایات مشکل به میان آید، شورای علمی هر دانشگاه می‌تواند در این مورد تصمیم بگیرد.

دانشگاه‌ها، مکاتب و دیگر مراکز آموزشی در هشتم جوزای سال جاری در ۱۶ ولایت براساس فیصله‌ی وزارت صحت عامه تعطیل شد.

دو هفته پس از آن، تعطیلی دانشگاه‌ها و مکاتب در سراسر کشور عملی شد. هدف از این تصمیم، جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا گفته شده بود.

در دوم اسد، وزارت تحصیلات عالی با درنظرداشت فیصله‌ی وزارت صحت عامه، تصمیم گرفت که درس‌های حضوری را در دانشگاه‌های کشور به‌گونه‌ی تدریجی آغاز کند، اما پیش از بازگشایی دانشگاه‌ها، باید تمامی دانش‌آموزان در برابر کرونا واکسین شوند.