طالبان: نام‌های اعضای خانواده‌ی حقانی در فهرست سیاه امریکا خلاف توافق‌نامه‌ی دوحه است

به‌دنبال افزایش جایزه برای بازداشت سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله‌ی طالبان از پنج به ده میلیون دالر توسط اداره‌ی تحقیقات فدرال امریکا (FBI)، این گروه می‌گوید که حضور نام‌های حقانی و متباقی اعضای طالبان در فهرست سیاه امریکا نقض توافق‌نامه‌ی دوحه است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ سنبله) در اعلامیه‌ای گفته است که قراردادن نام‌های طالبان در فهرست سیاه امریکا، به نفع هیچ کدام از طرف‌ها نیست.

همچنین او افزوده است که اعضای خانواده‌ی حقانی از جمله سراج‌الدین حقانی اعضای گروه طالبان اند و تشکیل جداگانه ندارند. ذبیح‌الله مجاهد تأکید کرده است که بیرون‌کشیدن نام‌های اعضای این خانواده از فهرست سیاه امریکا و سازمان ملل متحد بدون استثنا بخشی از توافق‌نامه‌ی دوحه بود.

او اما تأکید کرده است که برخلاف مفاد این توافق‌نامه هنوز نام‌های این افراد در فهرست سیاه قرار دارد.

با این حال، سخن‌گوی طالبان گفته خواست این گروه این است که این گونه موقف‌گیری‌های «نادرست» میان طالبان و امریکا هرچه زودتر به دادوگرفت دیپلماتیک مبدل شود.

این درحالی است که اخیرا اداره‌ی تحقیقات فدرال امریکا (FBI) جایزه برای بازداشت سراج‌الدین حقانی را از پنج به ده میلیون دالر افزایش داده است. این عضو طالبان از پنج سال قبل معاونیت رهبری این گروه را به عهده دارد.