کمیسیون انتخابات: روند تفتیش آرا فردا به پایان می‌رسد

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات کشور از تفتیش 93 درصد کل آرا خبر داده می‌گویند، روند تفتیش آرا، فراد (پنج‌شنبه، 13 سنبله) به پایان می‌رسد.

نورمحمد نور، سخن‌گوی این کمیسیون امروز در یک نشست خبری در کابل به خبرنگاران گفت، تاکنون از مجموع صندوق‌های رای، 21343 صندوق تفتیش شده و امکان دارد این روند،  فردا بعد از ظهر به پایان برسد.او افزود، تا کنون در مورد 14716 چک لیست و جدول نتایج در پنج نشست علنی تصمیم گرفته شده و این رقم، 64 درصد آرا تشکیل را می‌دهد.

 کمیسیون انتخابات در حالی از پایان روند تفتیش آرا خبر داده که دسته‌ی اصلاحات و هم‌گرایی از این روند خارج شده و هشدار داده: اگر به خواسته‌های‌شان رسیدگی نشود، علاوه بر روند تخنیکی، مذاکرات سیاسی را نیز ترک خواهد کرد.

این تیم هم‌چنان هشدار داده، اگر به خواست‌های‌ منطقی‌ شان در خصوص روند تفتیش و ابطال آرا و نیز تشکیل حکومت وحدت ملی ازسوی کمیسیون انتخابات، سازمان ملل و تیم رقیب رسیدگی نشود، نتایج انتخابات را نمی‌پذیرد. اما سخن‌گوی کمیسیون انتخابات امروز یک‌بار دیگر تأکید کرد، نتایج نهایی انتخابات تا چند روز دیگر اعلام می‌شود. او گفت، درصورتی تقاضای نامزدان، کمیسیون انتخابات در خصوص روند تفتیش و ابطال آرا، پاسخ روشن را برای آنان ارائه خواهد کرد. نور گفت، روند تفتیش و ابطال کل آرا در حضور ناظران ملی و بین‌المللی پیش رفته و نتایج برآمده از آن، به رییس جمهور جدید مشروعیت خواهد داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *