غنی

بیانیه‌ی حمایتی غنی از طالبان در فیسبوک؛ تویتر غنی از هک صفحه‌ی فیسبوک او خبر داد

به دنبال نشر یک بیانیه در صفحه‌ی رسمی فیسبوک محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان که در آن از جهانیان خواسته شده است که طالبان را به رسمیت بشناسند، اکنون صفحه‌ی تویتر آقای غنی از هک‌شدن صفحه‌ی فیسبوک او خبر داده است.

در بیانیه‌ی منتشرشده در فیسبوک غنی آمده است که غلام محمد اسحاق‌زی درحالی قرار است امروز به نمایندگی از افغانستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی کند که در عقب آن هیچ حکومت و پشتیبانی مردمی وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است که به‌عنوان یک «حقیقت تلخ»، کابینه‌ی پیشین افغانستان حتا یک درصد قدرت را در اختیار ندارد، اما هنوز هم سفیران و نمایندگان پیشین افغانستان در شماری از کشورها به‌خاطر اهداف شخصی‌شان برای ایجاد یک بحران تازه تلاش می‌کنند.

طبق این بیانیه، این افراد براساس هیچ قانونی، از مردم افغانستان و «حکومت حاکم» نمایندگی کرده نمی‌توانند.

در بخشی از این بیانیه آمده است که جهانیان به‌جای دورشدن از مردم افغانستان، باید «حکومت فعلی» را به رسمیت بشناسند و با آن تعامل و همکاری و بودجه‌ی مسدودشده‌ی مردم افغانستان را نیز باید آزاد کنند.

غنی نوشته است: «جهانیان باید درک کنند که اگر افغانستان امن و آرام می‌خواهند، دست دوستی بدهند؛ زیرا با دشمنی نمی‌توانند مردم را تحت تأثیرشان در بیاورند، مثلی که در ۲۰ سال گذشته تجربه شد.»

به نقل از این بیانیه، غنی گفته است از این که امروز اسحاق‌زی به نمایندگی از مردم افغانستان در نشست سازمان ملل سخنرانی می‌کند، «واقعا احساس شرم می‌کند».