اصلاحات و هم‌گرایی: حکومت خود را قبل از اعلام نتایج انتخابات اعلام می‌کنیم

اطلاعات روز: شماری از اعضای برجسته‌ی تیم اصلاحات و هم‌گرایی به رهبری عبدالله عبدالله، روز گذشته اعلام کردند، اگر به خواست‌های‌شان رسیدگی نشود، این تیم حکومت خود را قبل از اعلام نتایج انتخابات، اعلام می‌کند. مجیب‌الرحمان رحیمی، سخن‌گوی تیم اصلاحات و هم‌گرایی به رسانه‌ها گفت که مذاکرات سیاسی هنوز نتیجه‌ی را به دنبال نداشته است.

او تأکید کرد، بحث از مراحل مذاکرات سیاسی برای تشکیل حکومت وحدت ملی گذشته و به احتمال زیاد، عبدالله امروز (یک‌شنبه، 17 سنبله) خود را برنده‌ی انتخابات اعلام خواهد کرد. از سویی هم، رحیمی روز گذشته در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشت، در نشست شوراى رهبرى تيم اصلاحات و هم‌گرايى تأکید شد، مذاکرات سیاسی با تیم رقیب متوقف شود.

او می‌گوید، تمام اشتراک کندگان این نشست، از عبدالله  خواستند، حکومت و تصمیم نهایی خود را به زودی اعلام کند. به گفته‌ی رحیمی، عبدالله در پاسخ آنان گفت: «نظریات شما را شنیدم، همه‌ یک مشوره داشتید و پیام تان روشن است، ما تصمیم نهایی خود را قبل از اعلام نتايج انتخابات، اعلام می‌کنیم و حکومت تقلبی را قبول نخواهیم کرد».

از سویی هم، سردار رحمن اوغلى، عضو تیم عبدالله عبدالله روز گذشته در نشستی در دانشگاه کابل، گفت: «ما تلاش داریم تا قدرت در بین مردم تقسیم شود، اما تیم رقیب می‌خواهد که قدرت دراختیارش باشد؛ چيزى که ممکن به نظر نمی‌رسد». او تأکید کرد که تیم اصلاحات و هم‌گرایی هيچ‌گونه، نظامِ را بر مبناى تقلب و جعل نمى‌پذيرد و اگر چنین شود، با مراجعه به مردم، حکومت خود را تشکیل خواهد داد.

در همین حال، طاهر زهير، سخن‌گوى تيم تحول و تداوم به پژواک گفت، مذاکرات سياسى ميان هر دو تيم انتخاباتی به خاطر تشکيل حکومت وحدت ملى، از چند روز به این سو متوقف است. اما او ابراز اميدوارى کرد، نامزدان به زودی روی حل اختلاف‌ها باهم دیدار کنند، تا به یک تفاهم نهایی برسند.

در حال حاضر روند تفتیش آرا پایان یافته، اما به دلیل اختلاف ستادهای انتخاباتی نتایج آن هنوز اعلام نشده است. ولی مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات کشور دیروز به رسانه‌ها گفتند، نتایج نهایی انتخابات را به زودی اعلام می‌کند و این نتایج به رییس جمهور جدید مشروعیت خواهد داد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *