نورستانی: نتایج نهایی تفتیش آرا فردا اعلام می‌شود

اطلاعات روز: یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات می‌گوید، نتایج نهایی تفتیش آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، فردا اعلام می‌شود. او دیروز در یک نشست خبری در کابل گفت، قرار بود نتایج نهایی تفتیش آرا روز گذشته (21 سنبله) اعلام شود، اما این کار بنابر برخی از دلایل، تا روز یک‌شنبه هفته‌‌ی روان به تعویق افتاده است.

در اعلام این نتایج مشخص می‌شود، چی شمار آرای دور دوم انتخابات بر اثر تفتیش باطل و با اعتبار شناخته شده است. نورستانی گفت، آرای 405 محل رای بنابر برخی از دلایل، به تقتیش مجدد نیاز دارد و به گفته‌ی او، این روند تا یک‌شنبه هفته‌ی روان پایان خواهد یافت.

او گفت، آرای این 405 محل رای دهی مربوط به 31 ولایت کشور است و روی شفافیت این روند تأثیر گذار است، از همین‌رو باید به گونه‌ی جدی بررسی شود. این درحالی است که شماری از اعضای برجسته‌ی تیم اصلاحات و هم‌گرایی، هشدار دادند، در تفتیش و ابطال آرا شفافیت در نظر گرفته نشده و نتایج برآمده از آن را نمی‌پذیرند.

اما نورستانی در این مورد گفت، روند تفتیش و ابطال آرا در حضور ناظران ملی و بین‌المللی پیش رفته و نامزان باید نتایج انتخابات را بپذیرند. رییس کمیسیون مستقل انتخابات افزود، دیگر هیچ دلیلی برای عدم پذیریش نتایج نهایی انتخاباتی از سوی نامزدان وجود ندارد و هر نامزدی که این نتایج را نپذیرد، مربوط خودش است.

نورستانی گفت، پس از اعلام نتایج نهایی تفتیش آرا، هر دو نامزد حق دارند؛ شکایت‌های‌شان را در این مورد به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ثبت کنند. با این حال، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی اعلام کرده، برای ثبت و بررسی شکایت‌های نامزدان در خصوص اعلام نتایج نهایی تفتیش آرا، آمادگی کامل دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *