پایان مراحل بازرسی آرای انتخابات ریاست جمهوری

اطلاعات روز:‌ یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات کشور روزگذشته در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد، تمام آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بازرسی شده و نتایج آن، بعد از ظهر روزگذشته (یک‌شنبه، 23 سنبله) یا صبح امروز به کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی ارسال خواهد شد.

نورستانی افزود، آرای 405 صندوق رای دهی که به دلیل مشکلات فنی به بررسی مجدد رفته بود، مشخص شد. او افزود که براساس این بررسی، آرای 276 صندوق باطل و 44 صندوق با اعتبار شناخته شد. اما او مشخص نکرد، در مجموع چه شمار آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باطل و با اعتبار شناخته شده است.

نورستانی گفت، روند تفتیش و ابطال آرا به گونه‌ی شفاف پیش رفته و در این روندها، هیچ‌گونه بی‌نظمی و مشکلی وجود نداشته است.  از سویی هم، او افزود، از مجموع 2200 شکایت تیم اصلاحات و هم‌گرایی، 1683 شکایت معتبر شناخته شده و از 729 شکایت تیم تحول و تداوم، 242 شکايت با اعتبار شناخته شده است.

اما تیم اصلاحات و هم‌گرایی می‌گوید، در روند تفیتش و ابطال آرای دور دوم انتخابات، شفافیت کامل در نظر گرفته نشده و نتایح برآمده از آن را نمی‌پذیرد. این تیم هشدار داده، اگر مذاکرات سیاسی هم نتیجه ندهد، حکومت خود را در کشور تشکیل خواهد داد. در حال حاضر مذاکرات سیاسی تیم‌های انتخاباتی جریان دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *