اشرف غنی: قانون را بر زورمندان تطبیق می‌کنم

اطلاعات روز: اشرف غنی احمدزی، رییس جمهور کشور اعلام کرد که برای تطبیق قانون اراده‌ی قوی دارد و آن را بر زورمندان نیز تطبیق می‌کند. او روز گذشته در دیدار با اعضای حزب «پیوند ملی افغانستان» در ارگ ریاست جمهوری گفت، امیدوارم برای شما ثابت شده باشد که رییس جمهور احمدزی برای تطبیق قانون بر زورمندان، اراده‌ی قوی دارد.

عدم حاکمیت قانون و فساد اداری در اداره‌های دولتی از مشکلات جدی در کشور به شمار می‌روند. اشرف غنی با تأکید بر حاکمیت قانون در کشور افزود که در حکومتش قانون بالای تمام افغان‌ها به‌صورت یک‌سان تطبیق می‌شود. او بار دیگر به مردم اطمینان داد که تمام وعده‌های خود را مرحله به مرحله عملی می‌کند.

رییس جمهور افزود که مطابق وعده‌های خود، افغانستانی را به‌وجود می‌آورد که در آن یک افغان با افغان دیگر برابر باشد. اشرف غنی در بخش دیگر سخنانش به اختطاف‌گران هشدار داد که زندگی اطفال، تاجران و مردم این کشور را به خطر مواجه نسازید. او افزود که حکومتش اختطاف‌گران را تعقیب و جای امن برای آنان در کشور باقی نمی‌گذارد.

رییس جمهور احمدزی می‌گوید که نگذارید در ارگ محصور و شکار چاپلوسان شوم. او گفت: «روز گذشته شخصی نزدم آمد تا برایم لقبی دهد. من برایش گفتم که حالا این القاب را برایم ندهید. آن را زمانی بدهید که من به‌صورت واقعی خدمت مردم را کرده باشم و بعد از وفاتم مرا در پهلوی قبر سید جمال افغان یا در هدیره‌ی آبایی‌ام در قریه‌ی سرخاب دفن نمایید».

از سویی هم، او بر رشد احزاب ملی تأکید کرد و گفت، زمینه‌ی رشد احزاب منسجم ملی را فراهم می‌کند. احمدزی تأکید کرد تا پنج سال آینده باید۲۰ تن برای کرسی ریاست جمهوری و صدها تن برای احراز پست‌های وزارت‌ها، اداره‌های مستقل و ولایت‌ها در کشور آماده شوند.

اشرف غنی به کشورهای همسایه هشدار داد و گفت، باید بدانید که وحدت ملی افغانستان هیچ‌گاهی متفرق نمی‌شود. او با اشاره به این‌که افغان‌ها هیچ زمانی شعار جدایی و تجزیه‌ی کشورشان را نداده‌اند، گفت که به وحدت ملی خود افتخار داریم. این در حالی است که دیروز شماری از اعضای مجلس سنا در این زمینه از رییس جمهور انتقاد کردند.

آنان گفتند، اشرف غنی احمدزی در برابر حملات و مداخلات پاکستان سیاست روشنی را ارائه نکرده است. سناتوران از رییس جمهور خواستند که برای جلوگیری از حملات موشکی پاکستان سیاست واضحی را روی دست گیرد. حملات پاکستان از چند سال بدین‌سو بر برخی از مناطق شرقی ادامه دارد و تنها در دو روز گذشته 75 راکت را بر کنر پرتاب کرده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *