روزنامه اطلاعات روز تغییرات جدید در ساختار مدیریتی خود را اعلام کرد

روزنامه اطلاعات روز اعلام می‌کند که سخیداد هاتف، نویسنده و طنزپرداز به‌حیث مدیر مسئول این روزنامه گماشته شده است. آقای هاتف پیش از این در ستون‌های طنز و تحلیل برای اطلاعات روز می‌نوشت.

سخیداد هاتف دانش‌آموخته دانشکده ژورنالیزم در دانشگاه بلخ است. او از ماه ثور ۱۳۹۳ تاکنون ۸۷۸ مطلب برای اطلاعات روز در ستون‌های چهل تکه، طنز و تحلیل نوشته است. علاوه بر این او در سال‌های اخیر با سایر روزنامه‌ها و مجلات فارسی زبان، از جمله روزنامه جامعه باز و مجله حلزون، همکاری قلمی داشته است.

همزمان ذکی دریابی، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پیشین روزنامه اطلاعات روز از سمت خود استعفا نموده است و پس از این به‌حیث رییس اجرایی این روزنامه ایفای وظیفه می‌نماید.

روزنامه اطلاعات روز به دلیل پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های جدیدی که پس از فروپاشی نظام جمهوری در عرصه رسانه‌ها به‌وجود آمده است، این تغییرات ساختاری را اعلام می‌کند. اطلاعات روز باورمند است که سخیداد هاتف با توجه به درایت و شایستگی که دارد، بیشتر می‌تواند از عهده‌ی مدیر مسئولی این روزنامه برآمده و به توقعات مخاطبان اطلاعات روز در شرایط حساس کنونی پاسخ دهد.

روزنامه اطلاعات روز با مدیر مسئولی ذکی دریابی در سال ۱۳۹۰ خورشیدی جواز فعالیت خود را از وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان دریافت کرد. در یک دهه‌ی گذشته اطلاعات روز در بخش‌های سیاست، امنیت، حکومتداری، اقتصاد، جامعه، فرهنگ، بهداشت، ورزش و فن‌آوری به‌گونه‌ی آزاد، مستقل، بی‌طرف و با رویکرد انتقادی فعالیت کرده است.

روزنامه اطلاعات روز اهداف اساسی خود را بازتاب صدای شهروندان افغانستان، ارایه اطلاعات دقیق، مستند، متوازن و بی‌طرفانه تعریف کرده است. این روزنامه تا ۲۴ اسد سال گذشته، برابر با ۱۵ اگست ۲۰۲۱، به‌صورت چاپی و آنلاین نشرات داشت اما به دنبال فروپاشی نظام جمهوری در افغانستان و به قدرت رسیدن گروه طالبان، نشرات چاپی اطلاعات روز متوقف شد. در حال حاضر این رسانه به‌صورت آنلاین فعالیت دارد.