کمیسیون انتخابات: نتایح انتخابات شوراهای ولایتی امروز اعلام می‌شود

اطلاعات روز: مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات دیروز اعلام کردند که نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی کشور امروز اعلام می‌شود. به باور آنان، کارهای این کمیسیون در مورد نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی به پایان رسیده است و نتایج آن ساعت 2 بعدازظهر امروز در یک نشست خبری اعلام می‌شود.

لیلا احراری، عضو کمیسیون انتخابات دیروز ضمن اشاره به این‌‌که نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی امروز اعلام می‌شود، گفت، برخی از مشکلات تخنیکی، از جمله چگونگی ابطال آرا و عدم ارسال نام‌های نامزدان شورای‌های ولایتی از سوی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، سبب تأخیر اعلام نتایج شده بودند.

کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی نتایج بررسی‌های خود در مورد ابطال آرای شماری از محل‌های رای‌دهی را به تاریخ ١٧ میزان سال جاری به کمیسیون انتخابات ارسال کرد. پس از آن کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که برخی مشکلات در بررسی کیمسیون شکایت‌های انتخاباتی وجود دارند و این کمیسیون در این زمینه باید پاسخ روشن ارائه کند.

با این حال، ویس برمک، عضو کمیسیون مستقل انتخابات دیروز گفت، یک کمیته‌ی تخینکی مشترک در مورد نواقص تخنیکی موجود کار کرده‌ و همه‌ی آن نواقص برطرف شده‌اند. او افزود، به احتمال زیاد، نظر به رسیدگی کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی، در نتایج ابتدایی انتخابات شوراهای ولایتی تغییر‌ می‌آید.

به گفته‌ی او، کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی بعد از رسیدگی به شکایت‌ها، چهار هزار محل رای‌دهی را دوباره بررسی کرده و شماری از آرای محل‌ها را باطل اعلام کرده است. کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی پیش‌تر گفته بود، نظر به شکایت‌‌های نامزدان، تقلب سازمان یافته در انتخابات شوراهای ولایتی صورت گرفته است.

انتخابات شوراهای ولایتی‌ هم‌زمان با انتخابات دور اول ریاست جمهوری‌، به تاریخ ١۶ حمل سال جاری برگزار شد و در این انتخابات، نزدیک به ٢۶٠٠ نامزد، به‌شمول ۳۰۸ زن با هم رقابت کردند. کمیسیون مستقل انتخابات‌ به تاریخ ٣٠ ثور نتایج ابتدایى انتخابات شوراهای ولایتی را اعلام کرد و بر اساس آن، ۴۵۸ تن، به‌شمول ۹۷ زن برنده اعلام شدند. قرار بود نتایج نهایی انتخابات شوراهای ولایتی بعد از بررسی و رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، به تاریخ ١٧ جوزای سال جاری اعلام شود؛ ولی به دلیل جنجال‌های انتخابات ریاست جمهوری، به تأخیر افتاد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *