در عملیات نیروهای امنیتی 91 طالب کشته شدند

اطلاعات روز: وزارت امور داخله‌ اعلام کرد که در عملیات مشترک نیروهای امنیتی در شماری از ولایت‌های کشور، دست‌کم 91 طالب تروریست کشته و 71 تن دیگر آنان زخمی شده‌اند. در این علملیات دست‌کم 13 شورشی طالب دیگر از سوی نیروهای امنیتی کشور بازداشت شده‌اند.

در خبرنامه‌ی ارسالی دفتر رسانه‌های وزارت امور داخله به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است،‌ این عملیات در مربوطات ولایت‌های کنر، ننگرهار، پروان، تخار، قندهار، ارزگان، غزنی، خوست، پکتیکا، فراه و هلمند به همکاری اردوی ملی و امنیت ملی راه‌اندازی شده بود.

بر اساس این خبرنامه، این عملیات به منظور پاک‌سازی بعضی از مناطق کشور از وجود هراس‌افگنان طالب و تأمین امنیت بهتر در مربوطات این ولایت‌ها راه‌اندازی شده بود. در این عملیات مقداری جنگ‌افزار سبک و سنگین نیز به‌دست نیروهای امنیتی کشور افتاده است. اما در این خبرنامه در مورد تلفات نیروهای امنیتی معلومات ارائه نشده است.

در بخش دیگر از خبرنامه آمده، نیروهای پولیس ملی چهار حلقه ماین را از مربوطات ولایت لغمان کشف و خنثا کردند. بر اساس این خبرنامه، این ماین‌ها به‌تازگی از سوی شورشیان طالب به منظور اعمال تخریبی و تروریستی جاسازی شده بودند.