سازمان ملل برای جلب 4.6 میلیارد دالر کمک به 28 میلیون نفر در افغانستان کار می‌کند
Taliban MFA

سازمان ملل برای جلب ۴.۶ میلیارد دالر کمک به ۲۸ میلیون نفر در افغانستان کار می‌کند

مارتین گریفیتس، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در رأس هیأتی به کابل آمده و با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی حکومت سرپرست طالبان دیدار کرده است.

حفیظ ضیاء احمد، معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان در رشته‌توییتی نوشته است که این دیدار امروز (دوشنبه، ۳ دلو) انجام شده و دو طرف روی موضوعات مختلف، از جمله امنیت، جلب کمک‌های بشردوستانه و کار و آموزش زنان بحث کرده‌اند.

در این دیدار رییس عمومی نهاد «پاملرنه» و معاون اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) نیز حضور داشته‌اند.

به نقل از ضیاء احمد، معاون دبیرکل سازمان ملل در این دیدار گفته است که در جریان سال جاری میلادی بیشترین کمک را به ارزش ۴.۶ میلیارد دالر جلب و برای ۲۸ میلیون نفر در افغانستان توزیع خواهند کرد.

مارتین گریفیتس همچنین در دیدار با امیرخان متقی، در مورد ممنوعیت کار و آموزش زنان ابراز نگرانی کرده و گفته است که این اقدام طالبان روی کار سازمان ملل تأثیر گذاشته است.

با این حال، امیرخان متقی به هیأت سازمان ملل گفته است که افغانستان بخشی از جامعه جهانی است و سازمان ملل «مسئولیت بزرگ» دارد که در نزدیک‌کردن افغانستان با جهان نقش سازنده بازی کند.

متقی همچنین از هیأت سازمان ملل خواسته است که در کنار خلاءها، آخرین فرصت‌ها و دستاوردهای طالبان را «به‌گونه‌ی صادقانه» با جامعه جهانی شریک کند.

براساس آنچه که معاون سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی طالبان توییت کرده، متقی در پاسخ به نگرانی هیأت سازمان ملل در مورد کار و آموزش زنان، هیچ چیزی نگفته است.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) تاکنون در مورد دیدار مارتین گریفیتس و هیأت همراهش با امیرخانه متقی چیزی نگفته است.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه درحالی از جلب ۴.۶ میلیارد دالر کمک بشردوستانه در سال جاری میلادی خبر داده است که چند روز پیش دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که شمار افراد نیازمند به کمک در افغانستان به ۲۸.۳ میلیون نفر افزایش یافته است.