گشایش انستیتوت جامعه‌ی مدنی افغانستان در کابل

اطلاعات روز: انستیتوت جامعه‌ی مدنی افغانستان دیروز با حضور رییس اجرایی و شماری از مسئولان نهادهای خارجی در کابل رسماً گشایش یافت. عبدالله ایجاد این انستیتوت را برای رشد نهادهای مدنی در کشور مهم خواند. او ابراز امیدواری کرد که این انستیتوت با حکومت وحدت ملی برای حل مشکلات موجود همکاری کند.

به دنبال آن ویلیام هامینک، رییس دفتر اداره‌ی انکشاف بین‌المللی امریکا در کابل‌ گفت: «برای تمام نهادهای جامعه‌ی مدنی افغانستان، به‌ویژه برای این نهاد نو‌تأسیس که یک گام بزرگ برای جامعه‌ی مدنی افغانستان در سطح ملی و بین‌المللی است، آرزوی موفقیت می‌کنم».

این انستیتوت از سوی شبکه‌ی انکشافی آغاخان و اداره‌ی کمک‌های بین‌المللی امریکا حمایت می‌شود. در اعلامیه‌ی ارسالی انستیتوت یاد‌شده به روزنامه‌ی اطلاعات روز آمده است، انستیتوت جامعه‌ی مدنی افغانستان به منظور انکشاف سازمان‌های جامعه‌ی مدنی در کشور ایجاد شده است. بالا بردن کیفیت و توانایی نهادهای مدنی، هدف دیگر این نهاد خوانده شده‌ است.

میوند رهیاب، رییس اجرایی انستیتوت جامعه‌ی مدنی افغانستان دیروز از فعالیت نهادهای مدنی در سال‌های گذشته ستایش کرد و گفت، این نهادها سهم قابل توجهی در پیشرفت کشور داشته‌اند. او افزود: «انستیتوت جامعه‌ی مدنی افغانستان به تقویت اعتبار نهادهای جامعه‌ی مدنی افغانستان این دست‌آوردهای را مستحکم‌تر خواهد ساخت».