سکوت‌تان ننگین است

«واکنش شبکه‌ی نسل نو مالستان به قتل فجیعانه‌ی 4 باشنده‌ی این ولسوالی»

شبکه‌ی نسل نو مالستان در واکنش به قتل فجیعانه‌ی چهار باشنده‌ی این ولسوالی توسط طالبان، حکومت را متهم به سکوت ننگین کرد و از دولت خواست که به بی‌توجهی‌اش در قبال مسافرانی که ربوده می‌شوند، پایان ببخشد.

چندی پیش چهار تن از باشندگان ولسوالی مالستان که برای خرید مواشی به ولسوالی اجرستان رفته بودند، توسط طالبان دستگیر و پس از 3 روز سر بریده شدند.

این شبکه از دولت خواست تا عاملان اصلی این قضیه را شناسایی و محاکمه کند. آنان هم‌چنان گفتند که دولت باید نیروهای امنیتی‌اش را در ولسوالی‌های آسیب‌پذیر ولایت غزنی افزایش دهد تا از وقوع مجدد این‌گونه حوادث در آینده جلوگیری شود.

در خبرنامه‌ی این شبکه آمده است، در صورتی که دولت به خواسته‌های‌شان توجه نکند، به اعتراض‌های مدنی گسترده‌تری دست خواهند زد.

در این خبرنامه هم‌چنان آمده است، با توجه به پیشینه‌ی روابط مسالمت‌آمیزی که میان این دو ولسوالی (اجرستان و مالستان) برقرار بوده است، امیدوار‌ند اهالی و بزرگان ولسوالی اجرستان برای دستگیری قاتلان و اجرای عدالت با دولت همکاری نموده و نگذارند اجرستان مبدل به لانه‌ی ترور و وحشت گردد.

غلام‌حضرت صادقی، سخنگوی شبکه‌ی نسل نو می‌گوید، به دنبال ربوده‌‌شدن چهار تن از باشندگان ولسوالی مالستان، متنفذان و روحانیون این ولسوالی در راستای رهایی ربوده‌شده‌های‌شان بارها با بزرگان ولسوالی اجرستان ملاقات کردند؛ اما این ملاقات‌ها هیچ نتیجه‌ی عملی‌ای را در پی نداشتند.

آقای صادقی افزود، اگر وضعیت به همین منوال ادامه یابد، مردم ولسوالی مالستان در مسیر عبور و مرور به دیگر ولسوالی‌ها و ولایت‌ها در معرض آسیب‌های بیش‌تر قرار خواهند گرفت. او می‌گوید، در صورتی که حکومت وحدت ملی از عهده‌ی تأمین امنیت شهروندان برآمده نمی‌تواند، بهتر آن است تا به ضعف خود اعتراف کند.

شازیه اشرفی، یکی از اعضای شبکه‌ی نسل نو می‌گوید که سکوت حکومت در قبال قربانی‌شدن شهروندان، خود یک فاجعه است که هیچ توجیهی را بر‌نمی‌تابد.

به باور اشرفی، اگر دولت به صورت جدی به تأمین امنیت شهروندان نپردازد، مخالفان مسلح با افزایش ناامنی‌ها نیرومند‌تر می‌شود و آنگاه دولت قادر به مبارزه با آن‌ها نخواهد بود.

اعضای این شبکه از حکومت خواستند که سکوت ننگین و بی‌توجهی سنگین خود در قبال 31 مسافر ربوده‌شده از زابل را بشکند و تلاش کند که آن 31 نفر نیز به چنین سرنوشتی دچار نشود.