رییس جمهور: تا کنون شش میلیون دالر برای رهایی مسافران مصرف کرده‌ایم

اطلاعات روز: رییس جمهور غنی در سفر رسمی‌اش به ایران، با جمعی از دانشجویان افغانستانی دیدار کرد و به آن‌ها گفت که دولت برای رهایی 31 مسافر ربوده‌شده‎‌ تلاش‌های جدی کرده و تا هنوز نزدیک به 6 میلیون دالر در پیوند به رهایی این مسافران مصرف کرده است.

آقای اغنی گفت‌، در جریان عملیات برای رهایی 31 مسافر ربوده‌شده، 69 تن از تروریستان کشته شده‌اند. به گفته‌ی آقای غنی، این عملیات نجات برای جان ربوده‌شده‌ها در طول 14 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

او هم‌چنان تأکید کرد‌ که حکومت برای نجات و رهایی ربوده‌شده‌ها بی‌تفاوت نبوده است.

این در حالی‌ست که نزدیک به دوماه پیش، 31 مسافر از مسیر شاهراه- کابل قندهار در ولایت زابل از سوی تروریستان ربوده‌ شدند و تا هنوز از سرنوشت آن‌ها خبری نیست.

در همان روزهای اول این رویداد، حکومت برای نجات ربوده‌شده‌ها عملیات نجاتی را به راه انداخت. دولت ادعا دارد، در این عملیات 69 تن از تروریستان کشته‌ شده‌اند.

رییس جمهور غنی در دیدار با این دانشجویان گفت‌، ادعایی که گفته شده حکومت در برابر سرنوشت این 31 تن سکوت کرده و بی‌تفاوت بوده است، «یک افترای محض است».

رییس جمهور غنی چندی پیش در بیانیه‌ی ویدیویی‌اش گفته بود که حکومت برای حفظ جان ربوده‌شده‌ها سکوت استراتژیک کرده است. سکوت حکومت در برابر سرنوشت ربوده‌شده‌ها اعتراض‌های گسترده‌ی شهروندان و نهادهای مدنی را در داخل و خارج از کشور به همراه داشت. هم‌چنان خانواده‌های مسافران و اعضای نهادهای مدنی دو خیمه‌ی تحصن را در شهر کابل برپا کرده و از حکومت می‌خواهند تا برای رهایی 31 مسافر ربوده‌شده اقدام جدی کند.