عبدالله: فاصله‌ی مردم و دولت در چهارده سال گذشته، چالش‌برانگیز بوده است

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی روز گذشته (‌شنبه، 12 ثور) در «نشست ملی نمایندگی مؤثر در حکومت‌داری محلی» گفت، گروه‌های مشخصی از جنگ جاری در کشور حمایت می‌کنند.

رییس اجرایی در پیوند به اوضاع امنیتی افغانستان گفت، جنگ کنونی در افغانستان توسط گروه‌ها و عاملان مشخص حمایت شده و هر روز از مردم افغانستان قربانی می‌گیرد. او گفت که صلح پایدار خواست همه‌ی مردم افغانستان است و باید مردم در جریان واقعیت‌های که در کشور‌شان می‌گذرند، قرار گیرند.

هم‌چنان آقای عبدالله افزود، دوری مردم از نظام و ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان حکومتی، یکی از چالش‌های اصلی در سیزده سال گذشته بود. او گفت، حکومت وحدت ملی به‌شدت تلاش دارد به هر شیوه‌ی ممکن این فاصله را کاهش دهد تا زمینه‌های بهتر و سریع‌تر برای تأمین امنیت، ثبات، رشد و توسعه فراهم گردد.

در این نشست‌ اعضای شوراهای ولایتی از 34 ولایت افغانستان اشتراک کردند و قرار است به مدت سه روز، در مورد مسئولیت‌ها، صلاحیت‌ها و چگونگی نظارت از عمل‌کرد حکومت توسط شوراهای ولایتی گفت‌‌وگو شود.

آقای عبدالله تأکید کرد که دوری میان مردم و حکومت از چالش‌های اصلی در کشور است و نمایندگان شوراهای ولایتی نزدیک‌ترین آدرس به نمایندگی از مردم در نزد حکومت می‌باشند. او در مورد حق نظارتی شوراهای ولایتی گفت: «وقتی خطاب به مردم افغانستان می‌گفتیم که شما قدرت را به ما بدهید تا ما قدرت را به شما بازگردانیم، یکی از مظاهر آن همین حق نظارت شماست که امروز در کنار شما قرار داریم و از شما حمایت می‌کنیم».

به گفته‌ی آقای عبدالله، یگانه راه‌حل بهبود وضعیت موجود در کشور، کسب رضایت مردم است. حکومت در راستای بهتر‌شدن شرایط در تمام عرصه‌ها باید صادقانه و قاطعانه عمل کند. او افزود که حکومت زمانی موفق خواهد بود که مردم از حکومت حمایت کنند تا همه برای عبور از مشکلات کنار هم باشند و نزدیک‌ترین راه برای عملی‌شدن این هدف، نمایندگان مردم در شوراهای ولایتی می‌باشند.

این در حالی‌ست که در ماه‌های اخیر نارضایتی مردم از کارکردهای حکومت بالا رفته است. مردم رهبران حکومت را به بی‌توجهی در برابر سرنوشت مردم متهم می‌کنند. به باور کارشناسان، نارضایتی مردم از حکومت، فاصله میان آنان را بیش‌تر می‌کند و ممکن است باعث شورش‌های مردمی علیه حکومت گردد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *