بازرگانان شمال: فعالیت‌های بازرگانان با رکود مواجه اند

اطلاعات روز: شماری از بازرگانان در شمال کشور می‌گویند که حکومت وحدت ملی در جلب سرمایه‌گذاری ناکام بوده و هشدار دادند که ادامه‌ی این روند سبب فرار سرمایه و رکود فعالیت‌های بازرگانی در کشور خواهد شد.

هم‌چنان این بازرگانان از افزایش ناامنی‌ها در ولایت‌های شمالی ابراز نگرانی کرده می‌گویند که این مسئله باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران خارجی در افغانستان سرمایه‌گذاری نکنند. این در حالی‌ست که در هفته‌های اخیر ناامنی‌ها در ولایت‌های مختلف و خصوصاً ولایت‌های شمالی افزایش یافته و این امر باعث شده تا فعالیت‌های بازرگانان با چالش مواجه شود.

پیش از این در 30 حمل سال روان سرمایه‌گذاران و صنعت‌کاران داخلی در هرات به دلیل عدم توجه دولت و شرایط نامناسب سرمایه‌گذاری، دست به اعتراض زدند. آن‌ها گفتند که افغانستان یک کشور مصرفی است و ضرورت دارد تا در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری داخلی کار شود.

به باور بازرگانان شمال، افزایش ناامنی‌ها، فساد اداری و مشکلات در گمرک‌ها از چالش‌های جدی در برابر سرمایه‌گذاران و بازرگانان اند. هم‌چنان شماری از بازرگانان در ولایت بلخ، هشدار می‌دهند که ادامه‌ی وضعیت موجود و افزایش روز‌افزون ناامنی‌ها، باعث فرار سرمایه از کشور و دل‌سردی بازرگانان به سرمایه‌گذاری می‌شود.

مسئولان اتاق تجارت و صنایع ولایت بلخ با ابراز نگرانی از ناامن‌شدن ولایت‌های شمالی می‌گویند، حکومت هنوز فرصت لازم برای بهبود وضعیت و فراهم‌سازی زمینه‌های جلب سرمایه‌گذاری را دارد.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *