مشکلات بازرگانان افغانستان در امارات متحده‌ی عربی

اطلاعات روز: وزارت خارجه‌ی افغانستان اعلام کرد که تا کنون برای 600 تن از بازرگانان افغانستان در امارات متحده‌ی عربی مزاحمت خلق شده و مشکلات بازرگانان، باید به شکل جدی بررسی شوند.

هم‌چنان ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی از وضعیت بازرگانان افغانستان در امارات ابراز نگرانی کرده و می‌گوید که این مسئله باید هرچه زودتر از راه دیپلماتیک و حقوقی دنبال شود. محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی دیروز در نشست شورای وزیران گفت: «از مدتی بدین‌سو شماری از بازرگانان ما در د‌بی با مزاحمت‌های بسیار جدی مواجه شده‌اند. بازرگانان ما فراخوانده می‌شوند، جواز تجار‌ی‌شان باطل می‌شود و دستور می‌گیرند از این کشور خارج شوند».

عبدالله عبدالله نیز با اشاره به این مسئله گفت، باید برای حل مشکلات بازرگانان در امارات تلاش‌های جدی صورت گیرند. او گفت: «من و رییس جمهور در این مورد صحبت می‌کنیم؛ چون نیاز به اقدام جدی در سطح رهبری دو کشور دارد. این یکی از جدی‌ترین مسئله‌ها برای بازرگانان کشور ماست که باید هرچه زود‌تر حل شود».

این نگرانی‌ها از وضعیت بازرگانان افغانستان در امارات در حالی ابراز می‌شوند که رییس جمهور غنی در اواخر ماه جدی سال گذشته به امارات سفر کرد. در این سفر دو‌ طرف، پیمان همکاری دراز‌مدت امضا کردند. بر اساس این پیمان، هر دو کشور متعهد شدند تا دوستی و مشارکت درا‌زمدت بر اساس احترام متقابل حاکمیت دولت‌ها و منافع مشترک در عرصه‌های مختلف داشته باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *