عبدالله: از اصلاح نظام انتخاباتی گریزی نیست

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله رییس‌اجرییه، در نشست امروز شورای وزیران، اصلاح نظام انتخاباتی را چالش گزیرناپذیر خوانده و گفته که برگزاری انتخابات بدون اصلاحات امکان ندارد.
اصلاح نظام انتخاباتی از توافقات اصلی موافقت‌نامه‌ی ایجاد حکومت وحدت ملی است، هرچند مقام‌های حکومتی همواره تأکید دارند که حکومت در اصلاح نظام انتخاباتی مصمم است اما در عمل هیچ اقدام نتیجه‌بخش در این زمینه نشده است.
عبدالله می‌گوید که سران حکومت در حال‌حاضر درباره‌ی حل این موضوع در حال بحث و گفت‌وگو اند تا راه برای آوردن اصلاحات نظام انتخاباتی باز شود. او افزده که این گفت‌وگوها برای یافتن را‌ه‌های قانونی برای عملی شدن اصلاحات انتخاباتی است.
رییس اجراییه گفته است: «انتخابات یک اصل است و برگزار می‌شود و در عین حال، باید خاطرنشان ساخت که اصلاحات انتخاباتی، منظور گروهی نبوده بلکه یک ضرورت جدی برای همگان است.»
این اظهارات آقای عبدالله پس از آن مطرح می‌شود که اخیراً مجلس نمایندگان دومین فرمان تقنینی رییس‌جمهور برای اصلاح نظام انتخاباتی را رد کرد. اکنون این فرمان در مجلس سنا است و معلوم نیست که سناتوران به این فرمان رای تایید می‌دهند یا آن را رد می‌کنند.