انفجار انتحاری در میدان‎وردک چهار کشته و ۱۹ زخمی به‌جا گذاشت

عطاءالله خوگیانی، سخن‌گوی والی میدان‌وردک در مرکز کشور گفته که در پی انفجار انتحاری در ولسوالی «نرخ» چهار پولیس کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شده‌اند. آقای خوگیانی گفت که فرد بمب‌گذار ساعت شش صبح دیروز، ۱۱ قوس‌، موتر بمب‌گذاری شده‌ی حامل خود را در نزدیک ساختمان مقر فرمان‌دهی پولیس نرخ منفجر کرد.
به گفته‌ی سخن‌گوی والی میدان‌وردک، سه تن از افرادی که در این انفجار کشته شدند، افسر و یک نفر دیگر مأمور پولیس بودند و زخمیان این رویداد شامل ۱۷ مأمور امنیتی و دو کودک می‎شود که وضعیت چهار تن آن‌ها «وخیم» است.
عطاءالله خوگیانی هم‌چنین گفت که در این انفجار ساختمان فرمان‌دهی پولیس و شماری از ساختمان‌های نزدیک به آن و از جمله یک خانه آسیب دیده است. او افزود که این دو کودک زخمی در همین خانه زخمی شدند. هنوز هیچ‌فرد یا گروهی مسئولیت سازمان‌دهی این انفجار را به عهده نگرفته، اما مقام‌های دولتی آن را به گروه‌های شورشی نسبت می‌دهند.
گروه طالبان و حزب اسلامی از گروه‌هایی هستند که در ولایت میدان‌وردک نفوذ دارند و هر از گاهی دست به اقدام‌های مسلحانه می‌زنند. برخی از مناطق ولایت میدان‌وردک از ناامن‌ترین مناطق نزدیک به کابل، پایتخت، شمرده می‌شوند. دو شاهراهی که کابل را با مناطق مرکزی و جنوبی کشور وصل می‌کنند، از این ولایت می‌گذرد و مسافران همواره از ناامنی در راه‌ها شکایت کرده‌اند. «بی‌بی‌سی»

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *