انفجار در محل تجمع جنبش روشنایی؛ ده‌ها تن کشته و زخمی شدند/ رییس جمهور: عمیقاً متأسفم

اطلاعات روز: در نتیجه سه انفجار در محل تجمع هواداران جنبش روشنایی در چوک دهمزنک، ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.
هنوز جزئیات دقیق و آماری از تلفات این رویداد معلوم نیست اما شاهدان عینی می‌گویند بیش از 30 تن در این رویداد کشته و تعداد زیادی از معترضان زخمی شده‌اند. اما وزارت صحت عامه آمار تلفات این رویداد را 20 کشته و 160 زخمی اعلام کرده است.
این رویداد درحالی به‌وقوع می‌پیوندد که هواداران جنبش روشنایی در اعتراض به تغییر مسیر لین برق وارداتی ترکمنستان از بامیان به سالنگ، امروز دست به تظاهرات زده بودند. در چوک دهمزنگ معترضان توقف کرده و اعلام کردند که مرحله نخست اعتراض‌ها به پایان رسیده و خیمه تحصن برپا کردند.
در همین حال رییس جمهور غنی با نشر بیانیه گفته که از وقوع این رویداد عمیقاً متأثر و متأسف شده است.
آقای غنی گفته است که «راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز حق هر شهروند است و حکومت تمام تلاش‌ها را به‌خاطر تأمین امنیت مظاهره‌کنندگان به خرج می‌دهد، اما تروریستان فرصت طلب امروز در بین احتجاج کنندگان داخل شده و انفجاراتی را انجام دادند که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از شهروندان به‌شمول تعدادی از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گردید.»
رییس جمهور غنی به تمام نهادها و مقامات دولتی دستور داده تا از تمام امکانان برای رسیدگی به مجروحین این انفجار استفاده کنند و زخمی‌ها ره صورت عاجل به شفاخانه‌های مجهز انتقال بدهند.

این خبر بروز می‌شود و آمار درحال تغییر است.