تظاهرات هزاران تن ‌علیه نشرات تلویزیون ژوندون

اطلاعات روز: صد‌ها تن از شهروندان کابل دیروز در اعتراض به پخش نشرات اخیر تلویزیون ژوندون دست به مظاهره زده و از حکومت خواستار منع نشرات نفاق‌افکنانه و توهین به اقوام مختلف کشور شدند. اخیراً به دنبال بالا گرفتن جنجال‌ها در جریان بررسی طرح قانون ثبت احوال نفوس در پارلمان، یک تحلیل‌گر در تلویزیون ژوندون در مورد اقوام غیرپشتون سخنانی به زبان آورد که واکنش‌های زیادی را برانگیخت.
مظاهره کنندگان با اعتراض به اظهارات وی، این اقدام تلویزیون ژو‌ندون را خلاف منافع ملی و وحدت اقوام افغانستان عنوان نموده می‌گویند که حکومت باید برای ایجاد وحدت و هم‌دلی اقوام افغانستان جلو چنین اظهارات نفاق‌افکنانه را گرفته و عاملان آن را به محاکمه بکشند.
بحث‌ها بر سر شناس‌نامه‌های الکترونیکی در شورای ملی نیز باعث جدال و کشمکش‌های زیادی بین نمایندگان گردیده بود، تاجایی که حتا در مجلس سنا این جدال‌ها به درگیری فیزیکی و پرتاب بوتل به طرف منشی مجلس که آن روز ریاست جلسه را بر عهده داشت، انجامید.
شماری از نمایندگان در شورای ملی، روی آوردن کلمه‌ی «افغان» به عنوان ملت در شناس‌نامه‌های برقی پافشاری دارند، در حالی که شمار‌ دیگری به این باور‌ند که درصورتی که این کلمه در شناس‌نامه‌های برقی به عنوان ملیت گنجانیده شود، کلمه‌ی قومیت نیز در کنار آن اضافه گردد.
مظاهره کنندگان امروز با صدور قطع‌نامه‌ی 6 ماده‌اي‌ خواهان محاکمه و مجازات شبکه‌هاي تفرقه‌انگيز و هم‌چنين افرادي شدند که مبلغ انديشه‌هاي برتري‌جويي قومي و زباني هستند و به ديگر اقوام کشور توهين مي‌کنند. به گفته‌ی این مظاهره کنندگان، هم‌چنین دست‌های جاسوسی و نفاق‌افکنانه‌ی برخی از کشورهای همسایه نیز در این قضایا دخیل می‌باشند.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *