شوریده‌سر

خالق ابراهیمی
س… س… س… سلام و عرض ارادت دارم خدمت ملک سادات و روحانی! ما از دوره‎های‌ باستانی با هم برادر بودیم. نمی‎دانم چه مار گزید که دفعتا مثل دو خواهر، هم‌چشمی پیدا کردیم و بر سر انتخاب ارباب فی‎مابین ما اختلافات بسیار شد و جنجال بی‎پایان. بازهم آمده‌ام تا ریشه بدوانم، ریشه در اعماق وجود کوه‌های‌ دماوند تا مبادا بشکند از خواب بیدارم کند. ببخشید، یادم رفت که بگویم آمده‌ام تا بروم سر قبر سید جمال‌الدین اسد‌آبادی؛ شنیده‌ام در تاریخ مدرسه‌ی‌تان این را نوشتید که اسد‌آباد جایی است که جمال‌الدین در آن‌جا از دامن مادر ناگهان به زمین افتاده و از همان آوان کودکی چون عیسی سخن همی‎گفت و دانش‌مند نیز بود‌. بر علم فقه، قافیه و وزن، معرفت ایرانی، اخلاق افغانی و‌… تسلط بسیار داشت‌.
– هم‎میهنان گرامی، امروز بسیار سر‌افراز و سر‌بلند هستیم که رییس جمهورِ جمهوری اسلامی افغانستان، جناب حامد کرزای در کشور ما مهمان شده‌اند. هوای‌ این روزهای تهران بسیار فرح‌بخش و لذت‌آور است. امیدوارم که برای ایشان و سایر برادران افغان که در زیر‌ زمین‎ها‌ از دست نیروی انتظامی کشور پنهان شده‌اند، خوش بگذرد. به احترام حضرت امام رضا، یک دفعه طرف مشهد می‎ایستیم و به احترام آمریکا سه بار به سمت غرب‌ و شش بار به طرف بیت رهبری ادای احترام می‎کنیم تا شاید رحم کند و برای ایشان اجازه‌ی ورود دهند.
سلامت، سلامت، سلامت باشید. خدا حفظ‌تان کند. مردم افغانستان، جامعه‌ی جهانی و… و… و… همگی برای‌تان سلام داشتند. «به یک نیم‌ نگاه کنج چشمت، همه کارِ دلم انجام و کرده». عکس نگیرید لطفا! چشمانم با نور دوربین مشکل دارد. حسن بچیم! ما آزادی بیان داریم و شما ندارید. ما به دوستی افغانستان و ایران به‌شدت در اوقات بیکاری خود افتخار می‎کنیم. یک‎بار در دوران رییس جمهور وقت ایران، جناب محمد رضا شاه صاحب که خدا پدر و مادرش را بیامرزد، به ایران سفر داشتم. او زمان خوردترک بچه بودم، امی لهجه‌ی ایرونی ره هیچ‌نمی‎فامیدم به‌خدا، اما از اسلام هیچ‌خبری نبود و باز هم جالب بود که مردم ایران بسیار فرهنگی و سالم‌تر زندگی می‎کردند. آه‌ آه یادم آمد، چند روز پیش هم آمده بودم. پیری و هزار علت، وقتی آدم دست پاچه می‎شود، ذهن آدم هم درست کار نمی‎کند. او زمان حسنک به من وعده داده بود که هردو با آمریکا پیمان ببنیدم و باید جور درآییم، ولی الان خودش پیمان می‎بندد و ملت افغانستان را از بستن پیمان با آمریکا ملامت می‎کند. بچیم حسنک تو ره چه ده مسایل داخلی کشور ما؟ ای ده روح خواهر و مادرت سلام عرض کردم!
– ما می‌دانیم که آمریکا‌ بنزین را بر روی نظامیان افغان بسته کرده، با این وجود، ما نیاز مبرم دولت افغان را مد نظر گرفته و اعلام می‎داریم که بعد از این نفت و گاز به کشور افغان صادر کنیم. در قبالش افغان‎ها باید هرچه زودتر کشور ما را ترک کنند. ما به این همه افغانی نیاز نداریم. والله اَعلَم‌، «درد‌ای بی‌درمانه، خدا خودش می‎دانه»! جمهوری اسلامی‌ از لحاظ فرهنگی بسیار غنی، تمام مشکل‌شان با افغانی، خود نوکر فرنگی، تصمیم گرفته که بعد از این، با تمام وجود از برادران افغانی حمایت کند تا خواهران افغانی در امان نباشند. درود بر رهبر فربه‌ و نازدانه‎ی‌مان خامنه‌ای!

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *