وزارت دفاع: گزارش نشست چرخ‌بال‌های ناشناس در برخی ولایت‌ها نادرست است

اطلاعات روز: اخیراً گزارش‌هایی منتشر شد که بیان می‌کرد چرخ‌بال‌های ناشناس در ساحات تحت کنترل شماری از ولایات نشست کرده و گویا برای مخالفان مسلح تجهیزات فراهم کرده‌ است.
دولت وزیری، سخن‌گوی وزارت دفاع، دیروز (دوشنبه، هشتم جوزا) در یک نشست خبری گفت که ادعاهایی وجود دارد که در ولایت‌های فاریاب، سرپل، بدخشان، بغلان و غزنی چرخ‌بال‌های ناشناس نشست‌وبرخاست دارند اما هیچ نوع سندی موثق در این مورد به وزارت دفاع نرسیده است.
آقای وزیری از مردم خواست که اگر هر نوع سندی در دست دارند با وزارت دفاع شریک سازند، تا در روشنایی آن تصمیم بهتری گرفته شود.
وزیری با تبلیغات خواندن این اظهارات، گفت: «من این را نمی‌دانم که این تبلیغات، به‌خاطر چه، کی و چرا این تبلیغات وجود دارد؟».
او یادآور شد که اگر چرخ‌بال‌های کدام کشوری وارد حریم فضای افغانستان شود و سندی نیز موجود باشد، حکومت، وزارت خارجه و وزارت دفاع افغانستان خاموش نمی‌مانند و اقدام می‌کنند.
با این‌که آقای وزیری می‌گوید اگر حریم فضایی نقض شود، حکومت اقدام می‌کند، اما دولت افغانستان بر حریم فضایی کشور کنترل ندارد و در این زمینه نیروهای خارجی با آنان همکاری می‌کنند.