وزرات داخله: زورمندانی که نظم جامعه را مختل می‌کنند، بازداشت و به دادستانی معرفی خواهند شد

اطلاعات روز: مقام‌های وزارت داخله می‌گویند، از این پس هر فردی که نظم و امنیت جامعه را برهم بزند، بازداشت و به دادستانی معرفی خواهد شد؛ هیچ استثنای وجود ندارد.
ویس احمد برمک، سرپرست وزارت امور داخله امروز(چهارشنبه، 12میزان) در یک نشست با شوراهای مردمی گفت ناامنی در کشور سبب شده که مردم اعتماد خود را نسبت به این وزارت از دست بدهند.
وی افزود که پولیس بدون همکاری مردم نمی‌تواند امنیت را تامین کند و مردم می‌توانند در تامین امنیت خود نقش داشته باشند.
برمک تاکید کرد که در صورت همکاری مردم، پولیس می‌تواند آن عده افرادی که از قانون سرپیچی می‌کنند و سبب مختل شدن نظم عامه می‌شوند را در بیست وچهار ساعت از هر نقطه‌ی افغانستان بازداشت کند و به پنجه قانون بسپارد.
آقای برمک با اشاره به فعالیت‌های برخی از زورمندان محلی در ولایت‌ها اشاره کرد و گفت: « لطفآ در برابر دولت و حکومت ایستادگی نکنید که نظم و امنیت جامعه بر هم نخورد.»
وی هشدار داد پس از این هر فردی که نظم و امنیت جامعه را مختل کند به پنجه‌ی قانون سپرده خواهد شد و استثنایی وجود ندارد.
آقای برمک گفت:«به کسی که نظم را برهم می‌زند می گوییم که اول خود را تابع قانون بسازد؛ در صورتی که تابع نشد طی بیست و چهار ساعت به صورت رسمی از خانه‌اش بازداشت و به پنجه قانون سپرده می‌شود».
سرپرست وزارت داخله از علما نیز خواست که در تامین امنیت و نظم جامعه سهیم شوند.
زورمندان محلی در اکثر ولایت‌های افغانستان همواره در پی برهم زدن نظم و امنیت جامعه بوده‌اند. بر بنیاد برخی گزارش‌ها این زورمندان در مناطق تحت اختیارشان با استفاده از افراد مسلح غیر مسئول دست به کارهای غیر قانونی می‌زنند.
آدم ربایی، استخراج غیر قانون معادن، مردم‌آزاری و کشت خشخاش از کارهای‌ست که شماری از زورمندان محلی در مناطق مختلف افغانستان به آن مشغول‌اند.