عبدالله به ادعای حامد گیلانی مبنی بر حضور رهبران طالبان در افغانستان واکنش نشان داد

اطلاعات روز: عبدالله عبدالله، رییس‌اجراییه حکومت وحدت ملی می‌گوید که موضع‌گیری های شماری از افراد در مورد حضور رهبران طالبان در افغانستان باعث بی‌اعتباری شخصیت آنان می‌شود.
سید حامد گیلانی، رییس حزب محاذ ملی روز شنبه، (۱۶ جدی) در جمع از عالمان دین در کابل گفت که رهبران طالبان در جاهای دیگر نه، بلکه در داخل افغانستان حضور دارند.
او گفته‌های مبنی بر حضور رهبران طالبان در بیرون از خاک افغانستان را «شایعه» خواند.
آقای گیلانی گفت: «آن آوازه‌ها را دیگر نمی‌پذیرم که می‌گویند سران طالبان در جای دیگری استند؛ این را از ضعف می‌گویند؛ زیرا کار دیگری از دست شان ساخته نیست، زور شان نمی‌رسد، بهانه می‌کنند. بیشتر رهبران طالبان در وطن خود شان استند. بر طالبان هم صدا می‌زنم که این وطن شان است و بر دولت هم که این وطن شان است».
در همین حال آقای عبدالله امروز(دوشنبه، 18جدی) در نشست شورای وزیران گفت حضور رهبران طالبان در پاکستان مشخص است.
آقای عبدالله افزود:«آیا سران طالبان در داخل کشور هستند یا در بیرون؟ قضیه بسیار روشن است. همه می‌دانند که سران طالبان در بیرون از کشور قراردارند.»
وی اتحاد و هم‌بستگی رهبران سیاسی افغانستان را در مسایل بزرگ ملی ضروری خوانده و گفت:« افغانستان همیش‌خواهان روابط نیک با همسایگان است. اما حضور طالبان و رهبران آنان در پاکستان مشخص است.»
آقای عبدالله افزود که مردم به مرحله‌ی از آگاهی رسیده‌اند که قضایا و وضعیت را درک می‌کنند.
او بیان داشت:« این‌گونه موضع‌گیری‌ها که گویا سران طالبان در داخل افغانستان می‌باشند باعث بی‌اعتباری خود این شخصیت‌ها می‌گردد. ما خواهان روابط نیک با پاکستان بودیم و هستیم ولی مداخله پاکستان و حمایت این کشور از دهشت‌ افگنان برای مردم آشکار است. این واقعیت را که پایگاه و حضور سران طالبان در کجا است جهان نیز به خوبی می‌داند.»
در این مور بیشتر بخوانید:

واکنش سناتوران به ادعای گیلانی مبنی به حضور رهبران طالبان در افغانستان

ریاست امنیت ملی: رهبران طالبان در شهرهای بزرگ پاکستان حضور دارند