سید حفیظ الله هاشمی عضو کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شد

اطلاعات روز: ارگ ریاست‌جمهوری می‌گوید که سید حفیظ‌الله هاشمی، رییس دبیر خانه مجلس سنا به‌حیث عضو کمبود کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شد.
در خبرنامه‌ی ارگ ریاست‌جمهوری آمده است که آقای هاشمی پس از مصاحبه با رییس‌جمهور، سرور دانش معاون رییس‌جمهور، عبدالله عبدالله رییس اجراییه، یوسف حلیم رییس دادگاه عالی و محمد فرید حمیدی دادستان کل کشور به‌حیث عضو کمیسیون مستقل انتخابات تعیین شد.
ریاست‌جمهوری می‌گوید که مصاحبه با سه تن از کاندیدان برای احراز یک عضو کمبود کمیسیون مستقل انتخابات که اخیراً از سوی کمیته‌ی گزینش معرفی شده بود، امروز (شنبه، 23 جدی) به‌طور جداگانه انجام شد.
در خبرنامه آمده است: «پس از بررسی اسناد سه تن واجدین شرایط هریک سید حفیظ‌الله هاشمی، اول‌الرحمن رودوال و عبدالقادر ځاځی وطن دوست که مناسب‌ترین و بالاترین معیارها را برای احراز این پست از سوی کمیته‌ی گزینش به‌دست آورده بودند، سید حفیظ الله هاشمی بحیث عضو کمبود کمیسیون مستقل انتخابات تعیین گردید.»
کمیته‌ی گزینش شام روز پنج‌شنبه سه نامزد کمیسیون مستقل انتخابات را به رییس‌جمهور معرفی کرد. جاوید رشید، رییس کمیته‌ی گزینش گفته بود که از میان ۵۷ داوطلب، ۱۷نفر شامل روند ارزیابی و نمره‌دهی شدند که از میان آنان 9 تن واجد شرایط بودند.
آقای رشید افزوده بود که پس از امتحان کتبی و مصاحبه شفاهی از میان 9 نفر، سه تن آنان که «مناسب‌ترین» شرایط را داشتند به ریاست‌جمهوری معرفی شد.
سید حفیظ الله هاشمی پیش از این ریاست دبیرخانه مجلس سنا را به‌عهده داشت. تاکنون معلومات بیشتر از این در مورد آقای هاشمی و سوابق کاری او در دست نیست.
در ماه عقرب سال جاری، رییس‌جمهور غنی نجیب الله احمدزی، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات را از وظیفه‌اش برکنار کرد. از آن زمان تاکنون گفت‌وگوها بر سر معرفی و تعیین یک عضو کمبود کمیسیون مستقل انتخابات جریان داشت.