کلید گروپ: در پیوند به خبر ترور جنرال رازق توطئه‌یی در کار است

اطلاعات روز: کلید گروپ به خبر «ترور جنرال رازق، فرمانده پولیس قندهار توسط مسئول رادیو کلید در قندهار» واکنش نشان داده و می‌گوید که در پیوند به این قضیه «توطئه‌یی» به نظر می‌رسد.
هفته‌ی گذشته شماری از رسانه‌ها خبری را منتشر کرد که مسئول رادیو کلید در قندهار با استفاده از مایک که در آن مواد منفجره جاسازی شده بود، قصد ترور جنرال رازق را داشته، اما نیروهای امنیتی از وقوع این رویداد جلوگیری کرده‌اند.
کلید گروپ که رادیو کلید نیز زیرمجموعه‌ی آن است، امروز (شنبه، 21 دلو) با نشر خبرنامه‌یی گفته که احمدالله سرگند، مدیر رادیو کلید قندهار سه ماه و هفده روز پیش به‌ظن ارتباط با گروه‌های مخالف دولت از سوی ریاست عمومی امنیت ملی بازداشت شده بود که هنوز در توقیف به سر می‌برد.
در خبرنامه آمده که به‌دنبال بازداشت سرگند، مأموران امنیت ملی در تفاهم با اداره‌ی مرکزی کلید گروپ، پس از بررسی دفتر آقای سرگند، آن را مهرولاک کردند.
کلید گروپ می‌گوید که اخیراً قرار شد دفتر رادیو کلید قندهار به مکانی دیگر منتقل شود و مسئولان این رادیو در مورد سرنوشت اتاق مهرولاک شده با امنیت ملی صحبت کردند و مأموران امنیت ملی روز سه‌شنبه، 17 دلو پس از بررسی مجدد اتاق، آن را به سرپرست رادیو کلید قندهار تسلیم کردند. امنیت ملی در این دو بررسی، هیچ شی مشکوکی یافت نکردند.
خبرنامه افزوده که مسئولان محلی رادیو کلید در قندهار روز چهار‌شنبه، 18 دلو هنگام جابجای وسایل در دفتر احمد الله سرگند، مدیر سابق این رادیو متوجه مایک مشکوکی می‌شوند و موضوع را با پولیس قندهار در میان می‌گذارند.
کلید گروپ می‌گوید که پولیس قندهار پس از بررسی مایک و انتقال آن، «به موضوع رنگ ديگری می‌دهد که گویا این مواد برای ترور جنرال رازق تعبیه شده بود و توسط پولیس کشف شده در حالیکه در کشف این مواد پولیس نقشی نداشته و پولیس بر اثر اطلاع سرپرست رادیو کلید کندهار برای شناسایی مواد مذکور فراخوانده شده بود.»
در اعلامیه آمده که «با مرور اتفاقاتی که روز سه‌شنبه و چهارشنبه در دفتر کندهار کلید در این مورد خاص رخ داده، بوی توطیه‌یی به مشام میرسد، لذا خواست ما از نیرو های کشفی کشور این‌ است که در این مورد تحقیق بیشتر و عمیق‌تر کرده و نتایج را با مردم شریف کشور در میان گذارند .»
کلید گروپ ضمن «توطئه» خواندن خبر ترور جنرال رازق از نهاد‌های امنيتی خواسته که اجازه ندهند از این اتفاق «شخص يا اشخاصی برای قهرمان‌سازی‌های كاذب استفاده سوء نمايند.»
این نهاد رسانه‌یی گفته که اتفاقاتی ازين دست هيچ تأثيرمنفی بر فعاليت‌ها و تعهد آن برای اطلاع رسانی صادقانه نخواهد گذاشت.
تلویزیون یک به نقل از جنرال رازق نوشته بود که «یکی از خبرنگاران٬ مواد انفجاری را در مایک جاسازی کرده بود و می‌خواست که او را ترور کند، اما موفق نشده است.»
آقای رازق گفته بود که از سال ۲۰۱۳ این سومین بار است که از مایک برای ترور کردن او استفاده شده است.