کمیسیون شکایات انتخاباتی: امکان حذف برخی نامزدان از فهرست نهایی وجود دارد

اطلاعات روز: کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی اعلام کرده است که این کمیسیون تا کنون بیش از ۱۵۰ شکایت در مورد نامزدان انتخابات پارلمانی دریافت کرده که به حدود صد مورد این شکایات به گونه‌ی ابتدایی رسیدگی شده است.

علی رضا روحانی، سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی به صدای امریکا گفته است که بر اساس قانون، امکان حذف برخی از نامزدان از فهرست نهایی وجود دارد، اما تا کنون تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است.

آقای روحانی گفته است که استعفانکردن نامزدان از وظیفه‌های دولتی، محکومیت‌های قانونی برخی از نامزدان و نامزدانی که به گونه‌ی جدی اخطار دریافت کرده بودند، از دلایل اصلی حذف احتمالی این نامزدان دانسته می‌شود.

او اما افزوده است: «تأکید می‌کنم که به صورت نهایی هیچ کسی حذف نشده است، اما امکانات قانونی وجود دارد و ممکن است به حذف برخی از افراد منجر شود.»

سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی همچنان گفته است که در صورت دریافت شکایت در مورد مصارف مالی نامزدان، در جریان کاروزارهای انتخاباتی، به آن رسیدگی و اقدامات قانونی را در زمینه انجام خواهند داد.

در همین حال، حفیظ‌الله هاشمی،‌ سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات به صدای امریکا گفته است که این کمیسیون یک گروه را برای نظارت از مصارف مالی نامزدان انتخابات پارلمانی در جریان کمپین‌های انتخاباتی، استخدام کرده است‌ و گزارش‌های نهایی در این مورد را با رسانه‌ها شریک خواهد کرد.

آقای هاشمی همچنان گفته است که دستگاه‌های بایومتریک رأی‌دهندگان تا پایان امروز جمعه به تمامی مراکز ولایات انتقال خواهد یافت.

با این حال، قرار است انتخابات پارلمانی به تاریخ ۲۸ میزان، یعنی تا هشت روز دیگر در ۳۳ ولایت کشور برگزار شود.