وزارت داخله: ولسوالی مالستان غزنی از وجود طالبان پاکسازی شد

اطلاعات روز: وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است که ولسوالی مالستان ولایت غزنی از وجود طالبان به‌گونه‌ی کامل «پاکسازی شده است.»

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله شام امروز یک‌شنبه (27 عقرب) در فیسبوکش نوشته است: «ولسوالي مالستان غزنی به‌صورت مکمل از وجود تروریستان پاکسازي گرديد. همچنان در ولسوالي جاغوري از طرف نيروهاي ويژه پوليس، کماندوها و قطعات واکنش امنيت از دو استقامت عمليات‌هاي زميني و هوايي هنوز هم جريان دارد.

آقای رحیمی در حالی از پاکسازی ولسوالی مالستان از وجود طالبان خبر داده است که طالبان هفته‌ی گذشته (18 عقرب) به این ولسوالی حمله کردند. طالبان تا نزدیکی مقر ولسوالی مالستان و فرماندهی پولیس این ولسوالی پیش‌روی کرده بودند.

نصرت رحیمی در این مورد جزئیات بیشتر نداده اما گفته است که «در جريان عمليات‌ها دها تن از تروريستان هلاک و چندين تن ديگر شان جراحت برداشته‌اند.»

در همین حال وزارت داخله کشور گفته است که «اکمالات نيروها به‌قدر کافي صورت گرفته  و به تمام مشکلات آن‌ها رسيدگي به موقع صورت گرفته است.»

این وزارت در اعلامیه‌یی گفته است: «دو تولي اردوي منطقوي براي تامين امنيت بهتر ايجاد و بيشر از ۶۰۰ تن از مردم محل در همين دو ولسوالي غزني در چوکات خيزش‌هاي مردمي تنظيم گرديد‌ه‌اند که بعد از آموزش‌هاي  نظامي تجهيز و براي امنيت ساحات شان توظيف مي‌گردند.»

روز شنبه (26 عقرب) وزارت دفاع اعلام کرد که عملیات تصفیوی در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری ولایت غزنی آغاز شده است و جنرال شریف یفتلی، رییس ستاد ارتش رهبری این عملیات را به عهده دارد.