iarcsc

برای نخستین‌بار،‌ از ده کارمند «شایسته و خلاق» با اهدای جوایز تقدیر شد

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی برای نخستین بار از ده کارمند «شایسته و خلاق خدمات ملکی» با ارایه‌ی جوایز،‌ تقدیرنامه‌ها و تفویض مدال تقدیر کرده است.

در مراسمی که به همین مناسبت روز پنج‌شنبه (ششم جدی) در کابل برگزار شده بود، برای ده نفر از کارمندان خدمات ملکی از سوی رییس‌جمهور اشرف غنی و رهبری کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی جوایز اهدا شد.

در اعلامیه‌ی کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی آمده است که احمدوحید ویس،‌ رییس پست وزارت مخابرات و تکنالوژی، تیم کانکور و اداره‌ی ملی امتحانات، داکتر صدیقه عبدالله ادیب، رییس شفاخانه رابعه بلخی، محمدزمان بهلول، ولسوال ورس ولایت بامیان، محمدنعیم مصمم، رییس صحت عامه ولایت فاریاب، بصیره بصیرت‌خواه،‌ آمر لیسه نسوان تجربوی هرات، زیور جانه، مدیر لیسه‌ی نسوان آزادی مینی ولایت خوست، همایون شمس، رییس مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ولایت لغمان،‌ قاسم الفت، آموزگار لیسه شهید عبدالمتین شهر لشکرگاه ولایت هلمند و نصیبه هولکر، رییس امور زنان ولایت قندوز از جمله افرادی اند که از سوی این کمیسیون با اهدای جوایز تقدیر شده‌اند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که برای احمدناصر سرمست، رییس و بنیان‌گذار انستیتوت ملی موسیقی افغانستان مدال دولتی سیدجمال‌الدین تفویض شده است.

رییس‌جمهور اشرف غنی در مراسم اهدای این جوایز خطاب به برندگان گفته است: «شما امروز ثابت کردید که صاحبان این کشور هستید. شما چه در سطح معارف، چه در سطح ولسوالی، چه در سطح مخابرات، آورنده‌ی روشنایی هستید و ابتکارات‌ تان بر مردم تأثیر دارد. شما بنیاد مردم‌سالاری را مستحکم می‌سازید. از این پس همه‌ساله از کارکنان مبتکری هم‌چون شما ستایش خواهد شد.»

احمدنادر نادری، رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی نیز گفته است: «آنچه که مردم افغانستان آرزو دارند، به‌میان آمدن یک تحول بنیادی فرهنگ سازمانی در حکومت‌داری است و عبور از فرهنگ حکومت‌داری حاکم بر رعیت بر فرهنگ حکومت‌داری خدمت‌گار ملت و عبور به فرهنگی که مردم مجال آن را داشته باشند تا خود از طریق شفاف بتوانند صاحبان اداره باشند و به صورت مساوی به همگان ارایه‌ی خدمات کنند.»

گفتنی است که در جریان این مراسم، مرکز امتحانات کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی به نام فاطمه قادریان و دختران روبات‌ساز، تالار این کمیسیون به نام اوتار سینگ، بلاک «الف» این کمیسیون به نام راشد خان و تیم ملی کرکت و بلاک «ب» این کمیسیون به نام روح‌الله نیکپا، مدال آور المپیک نام‌گذاری شده است.