کمیسیون انتخابات: محمدلایق ملک‌زاده اسناد دست داشته‌اش را با نهادهای عدلی شریک کند

اطلاعات روز: کمیسیون مستقل انتخابات به ادعای محمدلایق ملک‌زاده، نامزد انتخابات پارلمانی حوزه‌ی انتخاباتی کابل واکنش نشان داده و می‌گوید که آقای ملک‌زاده به‌جای دادن معلومات غلط به رسانه‌ها، اسناد دست‌داشته‌اش را با نهادهای عدلی و قضایی شریک کند.

عبدالبدیع صیاد،‌ رییس کمیسیون مستقل انتخابات امروز (شنبه، 6 دلو) در یک نشست خبری در کابل گفت که مقاله‌ی منشتر شده در رسانه‌ها یک‌جانبه بوده و در آن تعادل رعایت نشده است. او گفت که در این مقاله دیدگاه کمیسیون مستقل انتخابات گرفته نشده است.

آقای صیاد درخواست پول از سوی کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات از نامزد مشخصی را رد کرده و گفت که این افراد در صورتی که اسناد کافی در دست داشته باشند، می‌توانند آن‌را به‌جای شریک کردن با رسانه‌ها،‌ به نهادهای عدلی و قضایی شریک کنند.

او همچنان افزود: «کمیسیون در باره‌ی این شایعات نارضایتی جدی خود را ابراز می‌دارد. خواهش ما از رسانه‌ها نیز این است که اول اسناد و منابع داشته باشد بعدا این قسم مقاله را منتشر کند.»

این در حالی است که پیشتر مقاله‌ای از محمدلایق ملک‌زاده، نامزد انتخابات پارلمانی حوزه‌ی انتخاباتی کابل در روزنامه هشت صبح منتشر شده و در آن گفته شده بود که دو تن از کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات از او در بدل پیروزی در انتخابات، پول درخواست کرده است.

در این مقاله آمده است که این کمیشنران از وی خواسته است در صورتی که از 500 هزار الی 800 هزار دالر بپردازد پیروزی او تنها از سوی کمیسیون مستقل انتخابات و در صورتی که از 800 هزار الی یک میلیون دالر بپردازد، پیروزی او از سوی هردو کمیسیون‌های انتخاباتی تضمین می‌شود.