نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری فردا برای اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی رأی می‌دهند

اطلاعات روز: ریاست‌جمهوری کشور اعلام کرد که روند رأی‌دهی برای گزینش کمیشنران کمیسیون‌های مستقل انتخاباتی روز چهارشنبه (8 حوت) در ارگ برگزار می‌شود.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری ناوقت امروز (سه‌شنبه، 7 حوت) به روزنامه اطلاعات روز گفت که تمام 18 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری و 84 نفری که از سوی احزاب سیاسی و نهادهای مدنی مرتبط با انتخابات به ریاست‌جمهوری معرفی شده‌اند، در ارگ دعوت شده‌اند.

آقای مرتضوی گفت که برای هر یک از نامزدان عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی برای مدت سه دقیقه اجازه‌ی صحبت داده شده و پس از آن 18 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری برای 14 تن به عنوان اعضای جدید کمیسیون‌های انتخاباتی رأی خواهند داد.

در همین حال محمدسرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری گفته است که انتظار دارد افراد شایسته برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی،‌ انتخاب شوند.

گفتنی است که ریاست‌جمهوری کشور روز شنبه (4 حوت) اعلام کرد که ۸۴ نفر از سوی احزاب سیاسی و نهادهای جامعه‌ مدنی مرتبط با انتخابات برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی به رییس‌جمهور معرفی شده‌اند.

هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در یک نشست خبری گفته بود که احزاب سیاسی ۶۹ نفر به شمول ۹ زن و نهادهای جامعه مدنی مرتبط به انتخابات نیز ۱۵ نفر به شمول ۵ زن را برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی معرفی کرده‌اند.