روند رأی‌دهی برای گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی برای دو روز به تعویق افتاد

اطلاعات روز: قرار بود که امروز (چهارشنبه، 8 حوت) روند رأی‌دهی برای گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی برگزار شود اما ارگ ریاست‌جمهوری اعلام کرده است که این روند برای دو روز به تعویق افتاده است.

هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در صفحه‌ی رسمی فیسبوک خود نوشته است که به دلیل مسافرت برخی از نامزدان و تقاضای شماری دیگر از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری برای فرصت بیشتر، انتخابات گزینش کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی روز جمعه (۱۰ حوت) در ارگ برگزار می‌شود.

روز سه‌شنبه (7 حوت) شاه حسین مرتضوی، معاون سخن‌گوی ریاست‌جمهوری به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که ۱۸ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری روز چهارشنبه (۸ حوت) کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب خواهند کرد.

گفتنی است که ریاست‌جمهوری کشور روز شنبه (4 حوت) اعلام کرد که ۸۴ نفر از سوی احزاب سیاسی و نهادهای جامعه‌ مدنی مرتبط با انتخابات برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی به رییس‌جمهور معرفی شده‌اند.

هارون چخانسوری، سخن‌گوی ریاست‌جمهوری در یک نشست خبری گفته بود که احزاب سیاسی ۶۹ نفر به شمول ۹ زن و نهادهای جامعه مدنی مرتبط به انتخابات نیز ۱۵ نفر به شمول ۵ زن را برای عضویت در کمیسیون‌های انتخاباتی معرفی کرده‌اند.