حمدالله محب: دست‌آوردهای بزرگ زنان در روند صلح قربانی نمی‌شود

اطلاعات روز: حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور گفته است که دست‌آوردهای بزرگ زنان افغانستان در بیش از یک‌ونیم دهه‌ی گذشته در روند صلح قربانی نخواهد شد.

آقای محب امروز (شنبه، 18 حوت) در مراسم تجلیل از هشتم مارچ، روز هم‌بستگی زنان در کابل همچنان بر حضور بیشتر زنان در تمام عرصه‌ها تأکید کرده است.

او افزوده است که زنان قهرمان افغان دوشادوش مردان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی و سایر عرصه‌ها کار می‌نمایند و این توانمندی و جرأت آنان را نشان می‌دهد.

مشاور امنیت ملی همچنان گفته است که صلح و امنیت نیاز و خواست اساسی مردم افغانستان است. به گفته‌ی او زمینه‌ی کار کردن زنان در یک فضای آرام و در کنار مردان باید فراهم شود.

آقای محب در ادامه گفته است: «هنوز هم فرهنگ جنگ وجود دارد و هرکس با زور می‌خواهد خواست‌های خود را بالای مردم تحمیل کند، در حالی‌که توقع ما از نسل نو این است که دوباره نگذارند ما به جنگ‌ها و مهاجرت برگردیم.»

او با اشاره به مبارزه در برابر افراد زورمند نیز گفته است که گروه‌ها و افراد مسلح غیرمسئول باید بر اساس «طرح واحد» قانونمند شوند تا فضای زندگی مصؤن و آرام برای مردم به ویژه زنان فراهم شود.