میلر: هم‌زمان با حمایت از تلاش‌های صلح، به سرکوب دهشت‌افگنان ادامه می‌دهیم

اطلاعات روز: سکات میلر، فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان امروز (یک‌شنبه، ۱۱ حمل) گفته است که این مأموریت هم‌زمان با حمایت از تلاش‌های صلح افغانستان، جنگ علیه دهشت‌افگنان را نیز ادامه می‌دهد.

ریاست اجراییه کشور با نشر اعلامیه‌ای گفته است که آقای میلر این گفته‌ها را در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی در قصر سپیدار بیان کرده است.

بر اساس اعلامیه، فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان در این دیدار افزوده است که مأموریت حمایت قاطع برای رسیدن به صلح عادلانه و پایدار در افغانستان تلاش می‌کند.

او با محکم‌خواندن روابط میان افغانستان و ایالات متحده‌ی امریکا و اعضای ناتو گفته است که این روابط استوار بر ارزش‌ها و منافع مشترک بوده و با حفظ این ارزش‌ها ادامه می‌یابد.

از سویی هم، به نقل از اعلامیه، آقای عبدالله نیز در این دیدار با تأکید بر دوام همکاری میان افغانستان و مأموریت حمایت قاطع، همچنان دست‌یافتن به صلح را از آرزوهای مردم و حکومت افغانستان خونده است.

آقای میلر در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در جریان ششمین دور سفرش به افغانستان و کشورهای منطقه قرار دارد و قرار است به زودی برای دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی و رهبران سیاسی کشور به کابل بیاید.