نمایندگان خبرنگاران برای عضویت در لویه جرگه مشورتی صلح انتخاب شدند

اطلاعات روز: خبرنگاران امروز (دوشنبه، 19 حمل) در یک نشست علنی نمایندگان شان برای شرکت در لویه جرگه‌ی مشورتی صلح را انتخاب کردند.

روند گزینش نمایندگان خبرنگاران در مرکز رسانه‌های حکومت با حضور بیش از 150 خبرنگار برگزار شد و در آن از میان 22 نامزد پانزده نفر برای عضویت در لویه جرگه‌ی مشورتی صلح انتخاب شدند.

معصومه بهار، نرگس هورخش، اسدالله بهنود، نصرت‌الله منصور، فرهاد امانی، شاپور فرهمند، الیاس نواندیش، سمن نوری، ناهید بشردوست، نورالله شایان، سید شفیع کمال، علی رضایی، شکیب‌الله ثانین، سید حسن حسینی و علقا دانش 15 خبرنگاری اند که با بیشترین رای برای عضویت در لویه جرگه انتخاب شده‌اند.

کمیته هماهنگی خبرنگاران نیز در اعلامیه‌ای از برگزاری انتخابات شفاف خبر داده و گفته است که «روند گزینش این افراد کاملاً در فضای شفاف و در محضر خبرنگاران صورت گرفته و تمامی خبرنگاران حاضر در نشست از افراد یاد شده حمایت همه جانبه می‌کنند.»

در این اعلامیه آمده است: «این خبرنگاران از رهبری حکومت و کمیسیون برگزار کنندگان لویه جرگه مشورتی صلح می‌خواهند تا از روندی که به محوریت خود خبرنگاران انجام شده است، حمایت کنند و افراد ذیل نمایندگان واقعی خبرنگاران اند.»

لویه جرگه مشورتی صلح در 9 ثور سال جاری برگزار می‌شود. براساس تصمیم کمیسیون برگزاری این لویه جرگه برای خبرنگاران 15 نماینده در نظر گرفته شده است. همزمان با این روند گزینش اعضای لویه جرگه در 20 ولایت دیگر نیز آغاز شده است.