MAIL

وزارت زراعت روند توزیع قرضه‌های زراعتی به دهقان‌های بامیان را آغاز کرد

اطلاعات روز: وزارت زراعت، آب‌یاری و مال‌داری کشور امروز (یک‌شنبه، ۲۲ ثور) اعلام کرده است که روند توزیع قرضه‌ی ۱۵۲ میلیون افغانی به دهقان‌های ولایت بامیان را آغاز کرده است.

در اعلامیه‌ای که از سوی این وزارت به نشر رسیده، آمده است که این برنامه‌ی قرضه‌دهی به دهقان‌ها، یک هزار و ۴۴۴ دهقان را در قالب ۵۳ کوپراتیف در ولسوالی‌های ورس، پنجاب، شیبر و یکه‌ولنگ‌ها و مرکز ولایت بامیان تحت پوشش قرار می‌دهد.

به نقل از اعلامیه، هدف از روند قرضه‌دهی در این ولایت، تقویت کاروبار برای دهقان‌ها و محصولات زراعتی در این ولایت می‌باشد.

همچنان در اعلامیه به نقل از گفته‌های عبدالوهاب محمدی، رییس زراعت، آب‌یاری و مال‌داری بامیان آمده است که «افزایش تولید، حاصل‌خیزساختن مزارع کچالو» و مرفوع‌ساختن نیازمندی‌های دهقان‌ها در مراحل مختلف زراعتی، از دیگر اهداف این برنامه است.

از سویی هم به نقل از گفته‌های محمدطاهر زهیر، والی بامیان در این اعلامیه آمده است که این پروژه برای حمایت و تقویت اقتصاد خانواده‌های زراعت‌پیشه مهم و مؤثر می‌باشد.

آقای زهیر اظهار امیدواری کرده است که این دهقان‌ها با استفاده از این برنامه محصولات زراعتی، به خصوص کچالوی بامیان را به صورت انبوه تولید و عرضه کنند.ولایت بامیان در مرکز کشور از ولایت‌های امن و کم‌تر انکشاف‌یافته می‌باشد.