در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در قندوز پنج جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شدند

اطلاعات روز: مسئولان امنیتی در ولایت قندوز امروز (یک‌شنبه، ۵ جوزا) اعلام کردند که در ضدحمله‌ی نیروهای امنیتی در شهر قندوز و ولسوالی چهاردره‌ی این ولایت، پنج جنگ‌جوی گروه طالبان کشته شده‌اند.

انعام‌الدین رحمانی، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت قندوز به روزنامه اطلاعات روز گفت که در جریان این درگیری‌ها سه سرباز نیروهای دولتی نیز کشته شده‌اند.

آقای رحمانی همچنان افزود که در جریان درگیری میان دو طرف، دو نفر از جنگ‌جویان طالبان و دو نفر از نیروهای امنیتی نیز زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی او، درگیری‌ها حوالی ساعت ۱۲:۰۰ شب گذشته (شنبه، ۴ جوزا) پس از آن آغاز شد که جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ساحه‌ی «زاخیل» در حوزه‌ی سوم شهر قندوز و روستای «سه‌چنار» در ولسوالی چهاردره‌ی این ولایت حمله کرده بودند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت قندوز تأکید کرد که این حملات طالبان اکنون دفع شده است و ساحات مورد حمله در کنترل نیروهای امنیتی قرار دارد.

در همین حال گروه طالبان نیز با نشر اعلامیه‌ای ادعا کرده است که در جریان این حملات‌شان، ۱۴ سرباز پولیس کشته و هشت پولیس دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در اعلامیه‌ی این گروه همچنان آمده است که به جنگ‌جویان این گروه آسیبی نرسیده است.

ولایت قندوز در شمال کشور از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید که گروه طالبان در شماری از ولسوالی‌های آن به شمول شهر قندوز فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.