حمله‌ی طالبان در کجران دایکندی؛ از کشته و زخمی‌شدن ۵۳ نیروی دولتی تا آواره‌شدن ۱۸۰۰ خانواده

ده سرباز پولیس محلی در حمله‌ی طالبان در ولسوالی کجران دایکندی کشته شدند

اطلاعات روز: منابع محلی در ولایت دایکندی می‌گویند که در نتیجه‌ی حمله‌ی جنگ‌جویان گروه طالبان بر پاسگاه‌های نیروهای امنیتی در ولسوالی کجران این ولایت ده نیروی امنیتی کشته و هفت نیروی امنیتی دیگر زخمی شده‌اند.

سکینه احسانی، سخن‌گوی والی دایکندی به روزنامه اطلاعات روز گفت حملات طالبان بر پاسگاه «سنگ سیاه»، «بازار مشترک» و «قرارگاه اردوی ملی» در ولسوالی کجران حوالی ساعت 12:00 شب گذشته (جمعه، 4 اسد) آغاز شده و تا ساعت 4:00 بامداد امروز جمعه ادامه داشته است.

خانم احسانی گفت که کشته‌شدگان این حمله همه پولیس محلی‌اند. به گفته‌ی او، در مین زخمی‌شدگان نیز نیروهای پولیس ملی و اردوی ملی شامل‌اند.

او افزود که جنگ‌جویان گروه طالبان عقب زده شده و در حال حاضر درگیری متوقف است، اما تهدیدات امنیتی بر ولسوالی‌های کجران و ناوه‌میش همچنان وجود دارد.

سخن‌گوی والی دایکندی گفت که در جریان این درگیری به جنگ‌جویان گروه طالبان نیز تلفات وارد شده، اما شمار آن تا کنون مشخص نشده است.

گروه طالبان نیز تا هنوز در این باره چیزی نگفته است.

ولسوالی کجران دایکندی یکی از ناامن‌ترین ولسوالی‌های این ولایت است که در کم‌تر از یک‌ونیم ماه اخیر دست‌کم پنج بار مورد حملات تهاجمی گروه طالبان قرار گرفته است. در جریان این حملات تلفات سنگینی بر نیروهای امنیتی و نیز جنگ‌جویان گروه طالبان وارد شده است.

در نتیجه‌ی این حملات در حدود یک هزار و 800 نفر از ساکنان کجران بی‌جا و شماری از دانش‌آموزان از رفتن به مکتب باز ماندند.

ولایت دایکندی در مرکز کشور از ولایت‌های نسبتا امن محسوب می‌شود که کنترل بیش‌تر ولسوالی‌های آن را دولت در دست دارد. اما سه ولسوالی (کجران، پاتو و ناوه‌میش) در این ولایت به‌دلیل هم‌مرزبودن با ولایت‌های ناامن ارزگان و هلمند، هرازگاهی شاهد درگیری میان نیروهای دولتی و گروه طالبان بوده است.