Khalilzad Twitter

خلیل‌زاد: صلح نیازمند ضمانت افغانستان و پاکستان است تا دو کشور از قلمرو یکدیگر تهدید نشود

اطلاعات روز: زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه‌ی وزارت خارجه‌‎ی امریکا برای صلح افغانستان در دیداری با عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان گفته است که تأمین صلح نیازمند ضمانت قابل اعتماد از جانب کابل و اسلام‌آباد است تا از قلمرو هیچ‌کدام این کشورها برای تهدید دیگری استفاده نشود.

آقای خلیل‌زاد که روز چهارشنبه (9 اسد) پس از هشت روز توقف، کابل را به مقصد قطر ترک کرده بود، در جریان توقف دوروزه‌اش در پاکستان با عمران خان، نخست‌وزیر، شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه و جنرال قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرده است.

خلیل‌زاد امروز (جمعه، 11 اسد) در رشته‌تویتی از پایان سفرش به پاکستان خبر داده و گفته است که در این دیدارها روی نقش پاکستان در حمایت از روند صلح افغانستان و گام‌های موثر دیگری که اسلام‌آباد می‌تواند بردارد، بحث و گفت‌وگو شده است.

او افزوده است: «صلح نیازمند ضمانت قابل اعتماد از جانب افغانستان و پاکستان است که از قلمرو هیچ‌کدام برای تهدید دیگری استفاده نشود.»

به گفته‌ی او، چنین ضمانت‌هایی همراه با توافق صلح فراگیر بین‌الافغانی به اتحاد، اتصال و توسعه‌ی اقتصادی منطقه منجر خواهد شد.

از سویی هم سفارت امریکا در اسلام‌آباد با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در دیدار آقایان خلیل‌زاد و خان، در مورد سفیر آقای خان به واشنگتن نیز بحث شده است.

زلمی خلیل‌زاد این اظهارات را در حالی مطرح کرده است که پاکستان بارها از سوی افغانستان به همکاری با گروه‌های تروریستی متهم شده است؛ اتهامی که همواره از سوی پاکستان رد شده است.

دیدگاه‌های شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *