طالبان عضو ربوده‌شده‌ی شورای ولایتی سمنگان را به قتل رساند

اطلاعات روز: مقام‌های محلی در ولایت بغلان تأیید می‌کنند که سیدعبدالحلیم سادات، عضو شورای ولایتی سمنگان توسط جنگ‌جویان گروه طالبان به قتل رسیده است.

جاوید بشارت، سخن‌گوی فرماندهی پولیس ولایت بغلان به روزنامه اطلاعات روز گفت که جسدهای این عضو شورای ولایتی سمنگان و یکی از همراهانش حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز (یک‌شنبه، ۳ سنبله) از ساحه‌ی «چشمه‌ی شیر» شهر پل‌خمری، مرکز این ولایت یافت شده است.

آقای بشارت تأکید کرد که تا کنون از سرنوشت سه تن دیگر از این ربوده‌شدگان اطلاعاتی در دست نیست.

سیدعبدالحلیم سادات حوالی ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه‌ی پیش از چاشت روز گذشته (شنبه، ۲ سنبله) همراه با چهار نفر از همسفرانش از سوی جنگ‌جویان طالبان در چشمه‌ی شیر شهر پل‌خمری ربوده شده بودند.

پیشتر حاجی رازمحمد، رییس شورای ولایتی سمنگان به روزنامه اطلاعات روز گفته بود که این ربوده‌شدگان سوار بر یک عراده موتر مسافربری نوع «کرولا» بوده که می‌خواسته‌اند از سمنگان به کابل بروند.

سخن‌گوی فرماندهی پولیس بغلان نیز گفته بود که این موتر «بدون هیچ‌گونه هماهنگی با پولیس» و شرکت‌های مسافربری از سمنگان به سمت کابل در حرکت بوده است.

گروه طالبان اما تا کنون در مورد ربودن این افراد و قتل سیدعبدالعلیم آغا چیزی نگفته است.

ولایت‌های سمنگان و بغلان در همسایگی یک‌دیگر در شمال کشور از ولایت‌های ناامن می‌باشد که گروه طالبان در قسمت‌هایی از این ولایات حضور و فعالیت گسترده‌ی تروریستی دارد.